Audi lisää kaksi uutta Q-mallia mallistoonsa

• Audi Q8 SUV-mallin tuotanto alkaa Bratislavassa vuonna 2018
• Audi Q4 puolestaan valmistetaan Györissä vuodesta 2019 alkaen
• Audin tuotannosta vastaava johtoryhmän jäsen, Hubert Waltl: ”Lisää kilpailukykyä SUV-segmenttiin”

Audi lisää mallistoonsa kaksi uutta Q-mallia ja kertoi niiden valmistuspaikkakunnat: uuden Audi Q8:n valmistus alkaa Bratislavassa, Slovakiassa vuonna 2018 ja uuden Audi Q4:n puolestaan Györissä, Unkarissa vuonna 2019.

”Integroimme kaksi täysin uutta mallia jo olemassa olevaan tuotantoverkostoomme ja lisäämme siten kilpailukykyä meille erittäin tärkeässä segmentissä", kertoo tuotannosta ja logistiikasta vastaava johtaja Hubert Waltl.

Uudella Audi Q8:lla Audi astuu kokonaan uuteen segmenttiin. Premium-luokan coupémainen SUV-malli yhdistää tilavuuden tunteisiin vetoavaan muotoiluun ja tarjoaa uusimman sukupolven kuljettajaa avustavat järjestelmät ja infotainment-järjestelmät. Audi aloittaa mallin tuotannon Bratislavassa vuonna 2018. Slovakian tehtaalla on valmistettu Audi Q7:aa jo vuodesta 2005 lähtien. Samaan aikaan toisen sukupolven SUV-mallista valmistetaan Bratislavassa myös S-versiota ja ladattavaa hybridiä Q7 e-tronia.

Vuonna 2019 alkaa Audi Q4:n valmistus Unkarissa, Györissä. Tällä mallilla Audi tulee mukaan kilpailuun myös kompaktin luokan CUV-segmenttiin (Compact utuility vehicles). Erittäin urheilullinen, coupémainen Audi Q4 asettuu Q3 ja Q5 -mallien väliin. Vuodesta 2018 alkaen Unkarin Györin tehdas vastaa myös Audi Q3:n tuotannosta, jota valmistetaan siihen saakka Martorellin tehtaalla, Espanjassa.