Audi luotettavin eurooppalainen automerkki ”Consumer Reports 2017” -luotettavuustutkimuksessa

• Yhdysvaltalainen kuluttajatutkimus keräsi tietoa kaiken kaikkiaan 640 000 autosta
• Audin laadusta vastaava johtaja Werner Zimmermann: ”Laatu on Audin ydinkompetensseja”

Audi äänestettiin jo kuudetta kertaa peräkkäin parhaaksi eurooppalaiseksi automerkiksi yhdysvaltalaisessa Consumer Reports -luotettavuustutkimuksessa. Arvostettu yhdysvaltalainen kuluttajalehti toteuttaa tutkimuksen joka vuosi lukijoidensa keskuudessa. Audi oli vuoden 2017 kokonaistuloksissa neljäs ja edellä kaikkia eurooppalaisia kilpailijoitaan.

”Olemme erittäin tyytyväisiä tähän tulokseen. Tämä lähettää asiakkaillemme vahvan viestin: laatu on Audin ydinkompetensseja”, kertoi Audin laadusta vastaava johtaja Werner Zimmermann.

Vuosittaisessa Consumer Reports -tutkimuksessa kysytään lehden lukijoilta ja auton omistajilta minkälaisia vikoja heidän autoissaan on ollut kuluneen 12 kuukauden aikana. Tietoa kerätään vian laadun, korjauskustannusten ja auton korjaukseen kuluneen ajan osalta. Tutkimuksessa otetaan huomioon tiedot kolmen viimeisimmän vuosimallin osalta.

Tänä vuonna palautetta auton omistajilta saatiin kaiken kaikkiaan 640 000 autosta. Tutkimuksessa kerätyn palautteen lisäksi tuloksiin lisättiin lehden omat testikokemukset. Kaikki kahdeksan testattua Audi-mallia saivat osta-suosituksen vuonna 2017: Audi A3, A4, A6, A8, Q3, Q5, Q7 ja TT.