Audi RS -mallistossa uusia vahvistuksia

Lehdistötiedote 17.4.2015

Audi A6-malliston lippulaiva Audi RS 6 Avant on uudistunut niin ulkoasultaan kuin ominaisuuksiltaankin. Uusittu moottori tuottaa aiempaa vähemmän päästöjä ja sen polttoaineenkulutus on pienentynyt. Tehoa 4,0 TFSI V8 biturbo -moottori tuottaa 412 kW (560 hv) ja vääntöä 700 Nm. Uutta mallissa ovat myös ajovalotekniikka sekä uuden sukupolven MMI-Infotainment-järjestelmät. Audi RS 6 Avantin muotoilussa uutta ovat aiempaa terävämmin muotoiltu etupuskuri ja ilmanottoaukot, uusi singleframe-etusäleikkö sekä uudelleenmuotoillut led-tekniikkaa hyödyntävät takavalot dynaamisilla vilkuilla. Audi RS 6 Avantissa on uudet innovatiiviset Matrix led -ajovalot vakiovarusteena. Uutena vakiovarusteena Suomessa on nyt myös Advanced key system – älykäs avain -järjestelmä. Aiempaa paremman äänimaailman takaavat äänieristetty tuulilasi ja etusivulasit sekä vakiovarusteena oleva RS Sport -pakoputkisto. Mallin autoverollinen kokonaishinta Suomessa alkaa 182 508,49 eurosta.

Myös täysin uusi Audi RS 3 Sportback saa nyt hinnat. Tehoa tässä urheilullisessa mallissa on 270 kW (367 hv), joka on käytettävissä kierrosalueella 5 550 – 6 800 r/min. Maksimivääntömomentti on 465 Nm ja kiihtyvyys 0-100 km/h on 4,3 s. Audi RS 3 Sportbackin muotoilu ja yksityiskohdat noudattelevat RS-malleista tuttuja elementtejä. Mallissa on aggressiivinen etupuskuri ja suuret RS-tyyliset ilmanottoaukot. Kiiltävänmusta singleframe-etusäleikkö on hunajakennokuvioitu. Mittaristossa urheilullisuudesta muistuttavat kierrosaikalaskin ja ahtopainemittari. Audi RS 3 Sportbackissa on uusimman sukupolven jatkuvatoiminen quattro-neliveto, joka on säädettävissä Audi drive select
-järjestelmän avulla. Mallissa on vakiovarusteena mm. RS Sport -pakoputkisto, progressiivinen ohjaus, 19 tuuman vanteet sekä Audi Sound System -äänentoistojärjestelmä. Audi RS 3 Sportbackin autoverollinen kokonaishinta Suomessa alkaa 79 987,02 eurosta.

Loppukevään aikana Audin RS-mallisto vahvistuu Audi RS 7 Sportback ja Audi RS Q3 -malleilla.

Audi on yksi maailman vanhimmista autovalmistajista. Se on aina edustanut huikeita visioita, innovatiivista osaamista ja edelläkävijyyttä, Audilla onkin myös pitkä ja erittäin menestyksekäs moottoriurheiluhistoria. Audin tunnuspiirteinä ovat ajattoman kaunis muotoilu sekä hienostuneisuus. Audi tarjoaa arvostetun saksalaisen insinööritaidon huippulaadun – se on kokemuksia, elämyksiä ja turvallisuutta. Audi-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat VV-Auto Group Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.