Audi TT -mallistoon 1,8 TFSI -moottori

Audi kasvattaa uuden Audi TT:n moottorivalikoimaa tuomalla mallistoon 1,8 TFSI -moottorivaihtoehdon, joka on tilattavissa sekä Audi TT Coupé että Roadster-malliin.

Lehdistötiedote 23.4.2015

Uusi moottorivaihtoehto on teholtaan 132 kW (180 hv) ja käsivaihteisena se kiihtyy 0–100 km/h 6,9 sekunnissa, lisävarusteena tarjolla olevalla S tronic -automaattivaihteistolla 7,0 sekunnissa. Roadster-mallissa kiihtyvyyslukemat ovat 7,2 s ja 7,3 s (käsivaihteinen / S tronic -automaatti). Molemmissa TT-malliversioissa 1,8 TFSI:n huippunopeus on 237 km/h. 1.8 TFSI moottorin yhteydessä Audi TT on aina etuvetoinen.

Turboahdetun nelisylinterisen 1,8 TFSI -moottorin vääntömomentti on 250 Nm ja se on käytettävissä kierrosalueella 1 250 – 5 000 r/min. Parhaan mahdollisen hyötysuhteen saavuttamiseksi ja päästöjen vähentämiseksi moottorissa on kaksoissuihkutusjärjestelmä. Osakuormalla moottori käyttää imusarjasuihkutusta ja suuremmilla tehoilla FSI-suorasuihkutusta. Audi valvelift -järjestelmä parantaa moottorin herkkyyttä, ja energiatehokkuutta tehostavat älykäs lämmönhallinta sekä sylinterinkanteen integroitu pakosarja. Uuden moottorivaihtoehdon yhdistetyksi polttoaineenkulutukseksi Coupé-mallissa luvataan 5,7–6,0 l / 100 km CO2-päästöjen ollessa 129–138 g/km ja Roadster-mallissa 5,8–6,1 l/100 km CO2-päästöjen ollessa 132–142 g/km.

Kolmannen sukupolven muotoiluikoni Audi TT esiteltiin keväällä 2014. Muotoilultaan vuonna 1998 esitellyn alkuperäisen TT:n linjoja ja ideoita mukaileva uutuus yhdistää innovatiivista korirakenne- ja moottoriteknologiaa sekä uusia käyttö- ja näyttökonsepteja.

Audi TT 1,8 TFSI -moottori on tilattavissa Audi TT Coupé ja Roadster-malleihin Suomessa loppuvuonna 2015. Hintoja ei ole vielä vahvistettu.

Audi on yksi maailman vanhimmista autovalmistajista. Se on aina edustanut huikeita visioita, innovatiivista osaamista ja edelläkävijyyttä, Audilla onkin myös pitkä ja erittäin menestyksekäs moottoriurheiluhistoria. Audin tunnuspiirteinä ovat ajattoman kaunis muotoilu sekä hienostuneisuus. Audi tarjoaa arvostetun saksalaisen insinööritaidon huippulaadun – se on kokemuksia, elämyksiä ja turvallisuutta. Audi-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat VV-Auto Group Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.