Audilla vauhdikas alkuvuosi

Audi on hyvässä myyntivauhdissa niin Suomessa kuin maailmallakin. Tammi-huhtikuun kumulatiivisilla rekisteröinneillä mitattuna Audi oli saksalaisten premium-autojen ykkönen Suomessa 2367 autolla ja markkinaosuudella 5,4 %. Myös huhtikuun rekisteröinneissä Audi oli saksalaisen premium-ryhmän ykkönen 599 autolla, mikä vastaa 5,5 % markkinaosuutta. Myyntiä ovat vauhdittaneet erityisesti uusi Audi A4 -mallisto että uusi Audi Q7. Audi oli huhtikuussa maan 8. suosituin henkilöautomerkki.

Historian paras aloitusneljännes maailmanlaajuisesti

Maaliskuu ja samalla vuoden ensimmäinen neljännes oli Audille maailmanlaajuisesti historian paras. Maaliskuussa markkinaosuus kasvoi 4,6 %. Audi toimitti tammi-maaliskuussa 455 750 autoa, joista maaliskuussa 186 100. Vahvinta kasvua oli Euroopan ja Amerikan markkina-alueilla. Myös Kiinassa Audi on saavuttanut positiivisia kasvulukuja.

"Vahva suorituksemme ensimmäisellä vuosineljänneksellä osoittaa, että olemme oikealla tiellä koko vuoden 2016 myyntiennätyksen saavuttamiseksi", kertoi Audin myynnistä ja markkinoinnista vastaava johtaja Dietmar Voggenreiter.