Audille jälleen uusi vuosiennätys vuonna 2017

Audi saavutti jälleen uuden vuosiennätyksen vuonna 2017 toimittamalla maailmanlaajuisesti 1,87 miljoonaa autoa, joka oli 0,6 % enemmän kuin edellisenä ennätysvuonna 2016. Audi on kasvattanut myyntiään jo 8 peräkkäisenä vuotena. Audi teki vuonna 2017 uuden ennätyksen myös Kiinassa ja pysyi siellä edelleen premium-merkkien ykkösenä. Kiinassa kasvua tuli 1,1 %, 597 866 auton toimituksella. Yhdysvalloissa Audi oli ainut premium-merkki, joka kasvatti myyntiään merkittävästi tällä markkina-alueella. Audi toimitti Yhdysvalloissa 226 511 autoa, kasvuprosentin ollessa 7,8. Euroopassa myynti oli maltillista vaikkakin kasvua tuli 0,4 % uudella vuosiennätyksellä 860 600 kappaletta.

Audin Q-malliston maailmanlaajuinen kysyntä oli yksi merkittävistä kasvutekijöistä vuonna 2017. Enemmän kuin joka kolmannes kaikista myydyistä malleista oli SUV. Euroopassa myydyin SUV-malli oli Audi Q2 ja maailmalaajuisesti myydyin oli puolestaan Audi Q5, 281 850 toimitetulla autolla.