Audille jälleen uusi vuosiennätys vuonna 2017

Audi saavutti jälleen uuden vuosiennätyksen vuonna 2017 toimittamalla maailmanlaajuisesti 1,87 miljoonaa autoa, joka oli 0,6 % enemmän kuin edellisenä ennätysvuonna 2016. Audi on kasvattanut myyntiään jo 8 peräkkäisenä vuotena. Audi teki vuonna 2017 uuden ennätyksen myös Kiinassa ja pysyi siellä edelleen premium-merkkien ykkösenä. Kiinassa kasvua tuli 1,1 %, 597 866 auton toimituksella. Yhdysvalloissa Audi oli ainut premium-merkki, joka kasvatti myyntiään merkittävästi tällä markkina-alueella. Audi toimitti Yhdysvalloissa 226 511 autoa, kasvuprosentin ollessa 7,8. Euroopassa myynti oli maltillista vaikkakin kasvua tuli 0,4 % uudella vuosiennätyksellä 860 600 kappaletta.

Audin Q-malliston maailmanlaajuinen kysyntä oli yksi merkittävistä kasvutekijöistä vuonna 2017. Enemmän kuin joka kolmannes kaikista myydyistä malleista oli SUV. Euroopassa myydyin SUV-malli oli Audi Q2 ja maailmalaajuisesti myydyin oli puolestaan Audi Q5, 281 850 toimitetulla autolla.

Audi on yksi maailman vanhimmista autovalmistajista. Se on aina edustanut huikeita visioita, innovatiivista osaamista ja edelläkävijyyttä, Audilla onkin myös pitkä ja erittäin menestyksekäs moottoriurheiluhistoria. Audin tunnuspiirteinä ovat ajattoman kaunis muotoilu sekä hienostuneisuus. Audi tarjoaa arvostetun saksalaisen insinööritaidon huippulaadun – se on kokemuksia, elämyksiä ja turvallisuutta. Audi-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat VV-Auto Group Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.