Audille kolme ykkössijaa ”Auto Trophy 2017” -kilpailussa

• Audi Q2 ja Q7 voittoihin
  • Voitto myös ”Best design worldwide” -kategoriassa
  • Audi on voittanut yhteensä 79 palkintoa ”Auto Trophyn” 30-vuotisen historian aikana

AUTO ZEITUNG -lehden lukijat ovat valinneet maailman parhaat autot: tänä vuonna Audi Q2 ja Audi Q7 voittivat kaksi näistä himotuista palkinnoista. Premium-merkki vei voiton myös ”Paras muotoilu maailmanlaajuisesti” -kategoriassa. Audi on voittanut nyt jo 79 palkintoa ”Auto Trophyn” historian aikana.

AUTO ZEITUNGin yli 41 000 lukijaa ja online-käyttäjää äänestivät suosikkinsa ”Auto Trophyn” jo kolmattakymmenettä kertaa järjestettävässä kilpailussa. Audi Q2 vei voiton ”Paras SUV alle 25 000 €”* -kategoriassa ja päihitti 22 muuta kilpailijaa. Äänestykseen osallistuneista 16,6 % valitsi kompaktin Q2:sen suosikikseen. Audi Q7 voitti puolestaan ”Paras luksus SUV” -kategorian, saaden 16,1 % äänistä, ja vieden voiton selvällä erolla 13 muuhun saman sarjan kilpailijaan. ”Auto Trophy 2017” -palkinnoista kisasi kaiken kaikkiaan 260 mallia 15 eri kategoriassa.

Audin toimitusjohtaja Rubert Stadler vastaanotti palkinnot AUTO ZEITUNGin päätoimittajalta Volker Koerdtilta. ”Molemmat näistä palkinnoista vahvistavat sitä valtavaa kiinnostusta, joka asiakkaillamme on tällä hetkellä SUV-malleja kohtaan – aina nuorekkaan luonteen omaavasta Audi Q2:sta luksusluokan mukavuuteen Audi Q7:aan”, sanoi Stadler. ”Seuraavan vuosikymmenen puolessa välissä arviolta joka toinen toimitetusta Audista tulee olemaan SUV.”

Tämän lisäksi Audi saavutti voiton ”Paras muotoilu maailmanlaajuisesti” -kategoriassa. ”Audilla muotoilu ilmaisee aina tunnuslausetta Teknistä Etumatkaa,” sanoi Audin päämuotoilija Marc Lichte. ”Edistyksellinen muotoilu heijastaa muotojen ja toiminnallisuuden täydellisistä harmoniaa – täydellinen ratkaisu, joka tekee vaikutuksen kaikessa yksinkertaisuudessaan.”

*Hintakategoriat Saksan hinnaston mukaisia.