Audin 2,5 TFSI -bensiinimoottori jälleen paras luokassaan

• Audille jo kahdestoista voitto kansainvälisessä "Vuoden Moottori" -kilpailussa

Audin 2,5 TFSI -bensiinimoottori on voittanut kansainvälisen "Vuoden Moottori" -palkinnon. Tämä on jo seitsemäs vuosi peräkkäin, kun Audi on voittanut tämän halutun palkinnon 2,0 - 2,5 -litraisten moottorien kategoriassa.

“Viisisylinterisellä moottorilla on yksi yrityksemme historian pisimpään jatkuneista perinteistä ja kehitämme sitä edelleen": kertoo Stefan Knirsch, Audin teknisestä kehityksestä vastaava johtaja. "Audi RS Q3 2,5 TFSI -bensiinimoottorin suorituskyky vakuuttaa tehollaan, kiihtyvyydellään ja tunnusomaisella äänellään. Jotta olemme valmiita myös tulevaisuuden haasteisiin, uusi Audi TT RS varustellaan uudelleenkehitetyllä, viisisylinterisellä alumiinista valmistetulla moottorilla."

Tuomariston jäsenet, jotka äänestivät Audia, olivat yksimielisiä: “On muutamia moottoreita, joista löytyy samanlainen vahva luonne mutta tämä viisisylinterinen voimanlähde tuo mieleen muistoja 1980-luvun B-ryhmän ralliauton moottorin ainutlaatuisesta äänestä. Audin 2,5 TFSI -bensiinimoottori ei ole vain vakuuttava loistavan suorituskykynsä ansiosta, vaan sillä on myös suuri tunnistettavuus arvo. Tämän Audin viisisylinterisen moottorin ansiosta 1980-luvun unelma elää yhä."

Vuosittain jaettava kansainvälinen "Vuoden Moottori" -palkinto on jaettu vuodesta 1999 alkaen. Kansainväliseen tuomaristoon kuuluu 65 auto- ja liikennetoimittajaa, jotka valitsevat vuoden parhaat moottorit useassa eri kategoriassa. Tämä on kahdestoista kerta, kun Audi on voittanut tämän maailmanlaajuisesti arvostetun palkinnon.