Audin toinen täyssähköauto tulossa tuotantoon vuonna 2019

• Audi e-tron Sportbackin tuotanto alkaa Brysselissä vuonna 2019
• ”Selkeä sitoutuminen sähköiseen liikkumiseen”, sanoo Audin tuotannosta vastaava johtaja Hubert Waltl
• Audin e-tron Sportback -konseptiauto antaa viitteitä Audin toisen täyssähköauton muotoilusta

Audi laajentaa mallistoaan uudella täyssähköisellä autolla, Audi e-tron Sportbackilla. Tämän uuden Audin tuotanto alkaa Brysselissä, Belgiassa vuonna 2019. Myös Audin ensimmäinen täyssähköauto, vuonna 2018 markkinoille tuleva Audi e-tron SUV, valmistetaan Brysselin tehtaalla.

Audi e-tronin lisäksi Audi integroi täysin uudet täyssähköautot mallistoonsa ja lisää kilpailukykyään tässä tulevaisuuden tärkeässä segmentissä. ”Audi e-tron Sportbackin valmistuspäätöksellä näytämme, että Audi ottaa sähköisen liikkumisen vakavasti. Toinen täyssähköauto mahdollistaa Brysselin tehtaan tuotantokapasiteetin täysivaltaisen hyödyntämisen”, sanoo Audin tuotannosta vastaava johtaja Hubert Waltl .

Uuden täyssähköauton perustana on Shanghain autonäyttelyssä vuonna 2017 esitelty Audi e-tron Sportback -konseptiauto. Monipuolinen konseptiauto on neljäovinen gran tourismo, jossa on 320 kilowatin sähkömoottori. Coupémainen muotoilu yhdistää jo ennestään tutut Audin ominaisuudet uraauurtaviin yksityiskohtiin. Teknologia ja sähköinen voimalinja on muotoiltu sopimaan yhteen auton arkkitehtuurin kanssa.

Audi on yksi maailman vanhimmista autovalmistajista. Se on aina edustanut huikeita visioita, innovatiivista osaamista ja edelläkävijyyttä, Audilla onkin myös pitkä ja erittäin menestyksekäs moottoriurheiluhistoria. Audin tunnuspiirteinä ovat ajattoman kaunis muotoilu sekä hienostuneisuus. Audi tarjoaa arvostetun saksalaisen insinööritaidon huippulaadun – se on kokemuksia, elämyksiä ja turvallisuutta. Audi-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat VV-Auto Group Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.