Ensimakua tuotantomallista: Audi Q8 -konseptiauto esitellään Detroitissa

• Audi esittelee konseptiauton uuteen segmenttiin
• SUV:n tilat ja coupémainen muotoilu
• Näyttävä etuosa myötäilee legendaarisen Ur-quattron muotoilua

Audi aloittaa uuden vuoden sensaatiolla: Vuoden 2017 avaavassa Pohjois-Amerikan autonäyttelyssä Detroitissa esitellään tammikuun alussa konseptiauto Audi Q8. Lähes tuotantovalmis konseptiauto yhdistää tunteisiin vetoavan Coupén muotoilun ja SUV-mallin avarat tilat. Tällä uudella konseptiautolla Audi avaa ovet uuteen segmenttiin.

"Audi Q8 -konseptiauto edustaa Q-mallistomme ehdotonta huippua. Sen muotoilu tuo voimakkaasti esille urheilullisuuden ja arvovallan," kertoo Audin päämuotoilija Marc Lichte. "Neljällä yhtä suurella istuimella varustetussa konseptiautossa on avarat sisätilat, vaikka sen kattolinja on matala."

Konseptiauton etuosa on näyttävä. Kahdeksankulmainen Singleframe-etusäleikkö on merkittävästi leveämpi kuin nykyisissä Audin tuotantomalleissa ja sen muotoilu on kolmiulotteisempi. Useat Audi Q8 -konseptiauton muotoiluelementit tuovat mieleen Ur-quattron, Audin legendaarisen mallin 1980-luvulta. Konseptiautossa on erittäin matala ja leveä C-pilari sekä ulkonevat, leveät lokasuojat. Nämä tasapainoiset mittasuhteet korostavat konseptiauton muotoilua.

Audi on yksi maailman vanhimmista autovalmistajista. Se on aina edustanut huikeita visioita, innovatiivista osaamista ja edelläkävijyyttä, Audilla onkin myös pitkä ja erittäin menestyksekäs moottoriurheiluhistoria. Audin tunnuspiirteinä ovat ajattoman kaunis muotoilu sekä hienostuneisuus. Audi tarjoaa arvostetun saksalaisen insinööritaidon huippulaadun – se on kokemuksia, elämyksiä ja turvallisuutta. Audi-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat VV-Auto Group Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.