Kultainen ohjauspyörä -palkinnot uudelle Audi A4:lle ja Audi R8:lle

• Uusi Audi A4 sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon keskikokoisten autojen kategoriassa
  • Uusi Audi R8 vei kirkkaasti nimiinsä urheiluautokategorian Kultainen ohjauspyörä -palkinnon

Lehdistötiedote 12.11.2015

Uusi Audi A4 ja uusi Audi R8 ovat voittaneet Kultainen ohjauspyörä 2015 -palkinnot. Valinnan tekivät Auto Bild -aikakauslehden ja Bild am Sonntag -sanomalehden lukijat yhdessä kansainvälisen asiantuntijaraadin kanssa. Kultainen ohjauspyörä on yksi autoalan arvostetuimmista palkinnoista.

Audin hallituksen puheenjohtaja Rupert Stadler kertoi palkintoseremoniassa olevansa iloinen menestyksestä alan arvostetussa kilpailussa. "Kultainen ohjauspyörä -palkintojen voittaminen kannustaa meitä autojen kehitystyössä" kertoi Stadler. Audin markkinointi- ja myyntijohtaja Dietmar Voggenreiter vastaanotti keskikokoisten autojen kategorian voittajan, uuden Audi A4:n, Kultainen ohjauspyörä -palkinnon. "A4 on kaikkien aikojen suosituin Audi-malli. Kultainen ohjauspyörä -palkinto vahvistaa entisestään tätä menestystarinaa." iloitsi Voggenreiter. Urheiluautojen kategoriassa niin lukijat kuin tuomaristo olivat yksimielisiä voittajasta: uusi Audi R8. Quattro GmbH:n johtaja Heinz Hollerweger luonnehti voittajaa: "Uusi Audi R8 on Audin kaikkien aikojen tehokkain ja nopein sarjatuotantoauto. R8 on valmistamistamme autoista lähimpänä kilpa-autoa."

Kultainen ohjauspyörä 2015 -kilvassa menestyi myös uusi Audi Q7, joka tuli toiselle sijalle luksusautokategoriassa. Kultaisen ohjauspyörän 40-vuotisen historian aikana Audi on kerännyt kaikkiaan 25 voittoa. Vuonna 2015 Kultainen ohjauspyörä -kilpailussa oli ehdolla kuudessa eri kategoriassa yhteensä 38 autouutuutta.

Audi on yksi maailman vanhimmista autovalmistajista. Se on aina edustanut huikeita visioita, innovatiivista osaamista ja edelläkävijyyttä, Audilla onkin myös pitkä ja erittäin menestyksekäs moottoriurheiluhistoria. Audin tunnuspiirteinä ovat ajattoman kaunis muotoilu sekä hienostuneisuus. Audi tarjoaa arvostetun saksalaisen insinööritaidon huippulaadun – se on kokemuksia, elämyksiä ja turvallisuutta. Audi-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat VV-Auto Group Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.

Pikafaktat