Uusi Audi A4 ehdolla Vuoden Auto Suomessa 2016 -voittajaksi

Vuoden Auto Suomessa -äänestys toteutetaan nyt toista kertaa. Voittajan valitsevat Auto- ja liikennetoimittajat ry:n jäsenet. Äänestyksessä on kaksi kierrosta, joista ensimmäisellä toimittajat valitsivat 32 ehdokkaan joukosta kuusi mielenkiintoisinta toiselle kierrokselle. Mukaan finaaliin äänestettiin uusi Audi A4.

Lehdistötiedote 13.11.2015

Tuomariston tärkeimpänä valintakriteerinä Vuoden Auton valinnassa on rahalle saatava vastine, mutta lisäksi otetaan huomioon myös esimerkiksi auton tekninen edistyksellisyys, ympäristön huomioon ottaminen ja turvallisuus. Finaalissa mukana olevat autot koeajetaan uudelleen marraskuun lopussa ja Vuoden Auto Suomessa 2016- arvonimen saaja julkaistaan 16.12.

A4 on Audin kaikkien aikojen suosituin mallisto. Uusi Audi A4 on myös yksi luokkansa turvallisimmista autoista, Euro NCAP -konsortio palkitsi sen parhaalla viiden tähden tuloksella aikuis- ja lapsimatkustajien turvallisuudesta sekä jalankulkijaturvallisuudesta. Uusi Audi A4 voitti autoalan arvostetun kansainvälisen Kultainen ohjauspyörä -palkinnon keskikokoisten autojen kategoriassa. Ensimmäiset uudet Audi A4:t saapuivat Suomeen marraskuussa 2016.

Uusi Audi A4 on yksi kuudesta Vuoden Auto Suomessa 2016 -finalistista.
Tweettaa
Uusi Audi A4 on yksi luokkansa turvallisimmista autoista - se sai viisi tähteä Euro NCAP -törmäystesteissä.