• Audi | K-Auto/

Uusi Audi Q5 on saapunut Suomeen – nähtävillä Auto 2016 -tapahtumassa Helsingin Messukeskuksessa 18.–20.11.2016

Uusi Audi Q5 on urheilullisempi, muunneltavampi ja monipuolisempi kuin edeltäjänsä. Liitettävyyspalveluissa, tehokkuudessa tai kuljettajaa avustavissa järjestelmissä uusi Audi Q5 asettaa jälleen kerran segmenttinsä standardit. “Uusi Q5 asettaa riman todella korkealle. Suurien innovaatioiden joukossa ovat mm. quattro ultra -nelivetojärjestelmä, erittäin tehokkaat moottorit, ilmajousitus iskunvaimennuksen säädöllä, kattava valikoima infotainment-järjestelmiä ja kuljettajaa avustavat järjestelmät”, kertoo Audi AG:n johtaja Rubert Stadler.

Uusi Audi Q5 on 4,66 m pitkä, 1,89 m leveä ja 1,66 m korkea. Akseliväli on 2,82 m. Edelliseen malliin verrattuna uusi Audi Q5 on kasvanut lähes joka suhteessa. Tästä huolimatta auton paino on laskenut, moottorista riippuen jopa 90 kg. Uusi Audi Q5 on luokkansa huippua myös aerodynamiikassa. Sen ilmanvastuskerroin 0,30 on kilparyhmänsä paras. Uusi Audi Q5 hemmottelee kuljettajaa ja matkustajia myös luokkansa parhaalla sisäakustiikalla.

Uusi Audi Q5 on kasvanut sisämitoiltaan ja siinä on runsaasti tilaa kuljettajalle ja neljälle matkustajalle. Pituussuunnassa säädettävä takaistuin on taitettavissa kolmessa osassa (40–20–40). Takaistuinten asennosta riippuen tavaratilan suuruus vaihtelee 550 litrasta 610 litraan. Tämä on 10 litraa enemmän kuin edeltävässä mallissa. Takaistuimet taitettuna tavaratila kasvaa 1 550 litraan.

Uuden Audi Q5:n myynti aloitetaan Suomessa kahdella tehokkaalla ja taloudellisella TDI-dieselmoottorilla: teholuokissa 120 kW ja 140 kW. Moottoreiden polttoaineenkulutus ja päästöt ovat vähentyneet merkittävästi edelliseen malliin verrattuna. Vakiovarusteena oleva Audi drive select -järjestelmä tarjoaa kuljettajalle viisi eri ajotilaa. Lisävarusteena uuteen Audi Q5:een on saatavissa mukautuva ilmajousitus. Mukautuvan ilmajousituksen yhteydessä Audi drive select -järjestelmä sisältää kaksi uuttaa ajotilaa: lift/offroad ja allroad.

Ensimmäinen uusi Audi Q5 on saapunut Suomeen ja on nähtävillä Audin osastolla (6c61) Auto 2016 -tapahtumassa Helsingin Messukeskuksessa 18.–20.11.2016.