Uusi Audi Q5 vakuutti Euro NCAP -testissä

• Uudelle Audi Q5-mallille täydet viisi tähteä Euro NCAP -testissä
• Huippuarvosanat matkustaja- ja jalankulkijaturvallisuudesta
• Audi Q5 tarjoaa kattavan valikoiman kuljettajaa avustavia järjestelmiä

Uusi Audi Q5 sai täydet viisi tähteä uusien autojen turvallisuutta mittaavassa Euro NCAP -testissä. Huippuarvosanat tarkoittavat, että tämä Ingolstadtilainen myyntimenestys on yksi luokkansa turvallisimmista autoista.

Uusi Audi Q5 osoitti vahvuutensa jokaisella osa-alueella. Uusi Audi Q5 saavutti huippupisteet sekä matkustajien että jalankulkijoiden turvallisuudessa. Täyden viiden tähden pisteytykseen myötävaikuttivat myös Audi Q5:ssä vakiona olevat kuljettajaa avustavat järjestelmät. Vakiona on mm. pre sense city -järjestelmä, joka varoittaa uhkaavasta törmäyksestä (auto tai jalankulkija), jarruttaa ja jopa pysäyttää auton.

Uusi Audi Q5 saavutti myös erinomaiset pisteet törmäysturvallisuudesta, vaikka auton kokonaispainoa on vähennetty 90 kg edelliseen malliin verrattuna. Erinomainen Euro NCAP -testitulos korostaa Audin korkeita standardeja aktiivisen ja passiivisen turvallisuuden saralla, sekä kevytrakennetekniikassa.

Euro NCAP -vertailutestejä on suoritettu uusille autoille vuodesta 1997 lähtien. Testausorganisaation jäsenistö muodostuu useista Euroopan liikenneministeriöistä, autokerhoista, vakuutusyhtiöistä ja kuluttajasuojajärjestöistä. Kattavat testivaatimukset ovat merkittävästi vaativammat kuin mitä Euroopan lainsäädäntö vaatii.

Audi on yksi maailman vanhimmista autovalmistajista. Se on aina edustanut huikeita visioita, innovatiivista osaamista ja edelläkävijyyttä, Audilla onkin myös pitkä ja erittäin menestyksekäs moottoriurheiluhistoria. Audin tunnuspiirteinä ovat ajattoman kaunis muotoilu sekä hienostuneisuus. Audi tarjoaa arvostetun saksalaisen insinööritaidon huippulaadun – se on kokemuksia, elämyksiä ja turvallisuutta. Audi-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat VV-Auto Group Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.