Uusi Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro

0-100 km/h 6,0 sekunnissa, mutta kulutus vain 1,7 l/100 km. Uusi Audi Q7 e-tron quattro on sekä suorituskykyinen, mukava että taloudellinen. Puhtaasti sähköllä toimintamatka on 56 km – päästöittä. Audi Q7 e-tron quattro on maailman ensimmäinen ladattava hybridi, jossa yhdistyvät V6 TDI ja quattro-neliveto.

Audi e-tron quattron sähkömoottori ja 3-litrainen TDI-moottori tuottavat tehoa jopa 275 kW (373 hv) vääntömomentin ollessa peräti 700 Nm. 75 litran polttoainetankin ansiosta auton kokonaistoimintamatka on 1 400 km. Sähkömoottorille tyypillisesti myös Audi Q7 e-tron quattrossa on jarrutusenergian talteenotto eli rekuperaatio-toiminto. Uuden Audi Q7 e-tronin polttoaineenkulutus on 1,7 l/100 km, mikä vastaa 46 g/km CO2-päästöjä. Litium-ioni-akun lataaminen täyteen vie 2,5 tuntia.

Kuljettaja voi valita neljän ajoprofiilin joukosta ajotilanteeseen sopivimman vaihtoehdon. "EV"-profiili tarjoaa ensisijaisesti liikkumista puhtaasti sähköllä, "hybrid"-profiili puolestaan tekee valinnan automaattisesti ajotavan mukaan. "Battery charge" -profiililla järjestelmä lataa sähkömoottorin akkua ja "battery hold" -profiililla säästää akkuvarausta myöhempään käyttöön.

Uuden Audi Q7 e-tron quattron sisätilat ovat segmenttinsä tilavimmat, ja ne ovat personoitavissa lukuisilla laadukkailla varusteilla. Näyttö ja auton järjestelmät ovat huippuluokkaa. Vakiovarusteina mallissa ovat uusimman sukupolven Audin virtuaalinen mittaristo ja MMI-järjestelmä. Kattavaan vakiovarusteluun kuuluu myös MMI Navigointi plus sisältäen Audi connect -internetmoduulin. Navigointidataa ja reaaliaikaisia liikennetietoja hyödyntävä järjestelmä laskee parhaan reitin kohteeseen ja Audin uusi edistyksellinen ennakoiva taloudellisuusavustin auttaa kuljettajaa säästämään polttoainetta.

Uusi Audi Q7 e-tron ei ole vielä myynnissä. Tekniset tiedot ovat alustavia. Mallilla ei ole vielä tyyppihyväksyntää.