Uusi Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro

0-100 km/h 6,0 sekunnissa, mutta kulutus vain 1,7 l/100 km. Uusi Audi Q7 e-tron quattro on sekä suorituskykyinen, mukava että taloudellinen. Puhtaasti sähköllä toimintamatka on 56 km – päästöittä. Audi Q7 e-tron quattro on maailman ensimmäinen ladattava hybridi, jossa yhdistyvät V6 TDI ja quattro-neliveto.

Audi e-tron quattron sähkömoottori ja 3-litrainen TDI-moottori tuottavat tehoa jopa 275 kW (373 hv) vääntömomentin ollessa peräti 700 Nm. 75 litran polttoainetankin ansiosta auton kokonaistoimintamatka on 1 400 km. Sähkömoottorille tyypillisesti myös Audi Q7 e-tron quattrossa on jarrutusenergian talteenotto eli rekuperaatio-toiminto. Uuden Audi Q7 e-tronin polttoaineenkulutus on 1,7 l/100 km, mikä vastaa 46 g/km CO2-päästöjä. Litium-ioni-akun lataaminen täyteen vie 2,5 tuntia.

Kuljettaja voi valita neljän ajoprofiilin joukosta ajotilanteeseen sopivimman vaihtoehdon. "EV"-profiili tarjoaa ensisijaisesti liikkumista puhtaasti sähköllä, "hybrid"-profiili puolestaan tekee valinnan automaattisesti ajotavan mukaan. "Battery charge" -profiililla järjestelmä lataa sähkömoottorin akkua ja "battery hold" -profiililla säästää akkuvarausta myöhempään käyttöön.

Uuden Audi Q7 e-tron quattron sisätilat ovat segmenttinsä tilavimmat, ja ne ovat personoitavissa lukuisilla laadukkailla varusteilla. Näyttö ja auton järjestelmät ovat huippuluokkaa. Vakiovarusteina mallissa ovat uusimman sukupolven Audin virtuaalinen mittaristo ja MMI-järjestelmä. Kattavaan vakiovarusteluun kuuluu myös MMI Navigointi plus sisältäen Audi connect -internetmoduulin. Navigointidataa ja reaaliaikaisia liikennetietoja hyödyntävä järjestelmä laskee parhaan reitin kohteeseen ja Audin uusi edistyksellinen ennakoiva taloudellisuusavustin auttaa kuljettajaa säästämään polttoainetta.

Uusi Audi Q7 e-tron ei ole vielä myynnissä. Tekniset tiedot ovat alustavia. Mallilla ei ole vielä tyyppihyväksyntää.

Audi on yksi maailman vanhimmista autovalmistajista. Se on aina edustanut huikeita visioita, innovatiivista osaamista ja edelläkävijyyttä, Audilla onkin myös pitkä ja erittäin menestyksekäs moottoriurheiluhistoria. Audin tunnuspiirteinä ovat ajattoman kaunis muotoilu sekä hienostuneisuus. Audi tarjoaa arvostetun saksalaisen insinööritaidon huippulaadun – se on kokemuksia, elämyksiä ja turvallisuutta. Audi-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat VV-Auto Group Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua.