Aura Light tuo markkinoille uuden ja ainutlaatuisen Long Life -lampun katuvalaistukseen

Valaisinvalmistaja Aura Light tuo markkinoille maailman ensimmäisen Long Life-monimetallilampun kaupunkien katuvalaistukseen.  Lampulle taataan yli kaksi kertaa tavallisia lamppuja pidempi käyttöikä, mikä säästää sekä ylläpitokustannuksia että ympäristöä.

Long Life lampun ansiosta tarvitaan vähemmän vaihtoja, mikä säästää kuluja ja auttaa asiakkaita olemaan ympäristöystävällisempiä. Pitkäikäiset lamput edistävät myös turvallisuutta: kadut, puistot jne. pysyvät paremmin valaistuina ja vaarallisia huoltotöitä ei tarvitse tehdä kaduilla yhtä usein.

Olemme nyt laajentaneet katuvalaistusratkaisujen valikoimaamme, mikä vahvistaa Aura Lightin asemaa monenlaisten korkeatasoisten Long Life -katuvalojen luonnollisena toimittajana, sanoo Martin Malmros, Aura Light International AB:n toimitusjohtaja ja konserninjohtaja. Monimetallilamppujen Long Life -versiolle on ollut suuri tarve, koska sellaista tuotetta ei ole ollut vielä markkinoilla.

Monimetallilamppu sopii hyvin kaupunkien katuvalaistukseen, koska sillä on korkealaatuinen valkoinen valo. Sillä on erinomainen värintoistokyky, jolloin se toistaa eri esineiden todelliset värit oikein.

Aura CRYSTAL Long Life -lampulla on 25 000 tunnin eli kuuden vuoden käyttöikä (11 tuntia päivässä, 365 päivää vuodessa, 90 % lampuista toimii vielä). Lampun keskimääräiseksi käyttöiäksi tulee 36 000 tuntia (noin yhdeksän vuotta, 50 % lampuista toimii vielä).

Vantaa 5. toukokuuta, 2011
Aura Light International AB

Lisätietoja:
Kari Virtala, myyntijohtaja, Aura Light Oy, +358 9 8553640, +358 400 454 311, kari.virtala@auralight.fi
Martin Malmros, toimitusjohtaja ja konserninjohtaja, Aura Light International AB, +46 8 564 883 40, +46 730 45 83 40, martin.malmros@auralight.com
Gunilla Danström, viestintäpäällikkö, Aura Light International AB, +46 8 564 883 49, +46 733 10 99 29, gunilla.danstrom@auralight.com

Aura Light on valaisinvalmistaja, joka kehittää, valmistaa ja myy Long Life -valonlähteitä, joiden käyttöikä on kolme kertaa pidempi kuin tavallisten lamppujen. Aura kehittää ja valmistaa myös Long Life -valaistusratkaisuja, jotka voivat vähentää energiankulutusta jopa 80 prosenttia. Tämä auttaa asiakkaita säästämään rahaa ja tukemaan kestävämpää kehitystä. Aura Lightin perusta luotiin vuonna 1930 nimellä Lumalampan, ja yritys on valmistanut Long Life -loistelamppuja vuodesta 1980 alkaen. Aura Lightin pääkonttori sijaitsee Tukholmassa; tuotekehitys, tuotanto ja asiakaspalvelu puolestaan Karlskronassa. Konsernilla on lisäksi tytäryhtiöitä ja jälleenmyyjiä, ja sen valonlähteitä myydään kaikkialla maailmassa. Asiakkaat ovat pääasiassa teollisuuden, vähittäiskauppojen ja julkisen sektorin edustajia. Aura Lightilla on noin 200 työntekijää, ja konsernin liikevaihto on noin 50 miljoonaa euroa. Lisätietoja löytyy kotisivultamme www.auralight.fi.

Avainsanat: