Aura Lightille tilaus Euroopan parlamentilta Strasbourgista

Euroopan parlamentin päätoimipaikkaan Strasbourgiin on valittu ruotsalaisen Aura Lightin ympäristöä säästävät loistelamput niiden vihreän profiilin ja alhaisemman energiankulutuksen ansiosta.

Strasbourgissa toimiva Euroopan parlamentti on valinnut Aura Lightin energiaa säästävät Eco Saver Long Life -loistelamput valaisemaan europarlamentin valtavaa istuntosalia Ranskassa. Eco Saver -lamppujen käytön myötä Euroopan parlamentti tulee säästämään energiaa 12 prosenttia. Lamppujen käyttöikä on lisäksi kolme kertaa pidempi kuin vastaavilla tavallisilla tuotteilla, ja siksi lamppujen vaihtotarve vähentyy kolmannekseen. Tämän myötä valonlähteiden ympäristövaikutukset, kuten raaka-aineiden käyttö, tuotanto, kuljetukset, pakkaaminen ja tuotettava jätemäärä, vähentyvät kahdella kolmasosalla. “Käyttämällä Auran Eco Saver lamppuja säästämme valaistuksen kunnossapitokustannuksissa 83.000 euroa lamppujen elinaikana. Uusia loistelamppuja voidaan käyttää nykyisissä valaisimissa, ja tämän ansiosta muita investointeja ei siis tarvita,” sanoo Euroopan parlamentin toimipisteen huolloista ja kunnossapitotöistä vastaavan Axima Maintenancen sähköjärjestelmätiimin päällikkö Marjanovic Bratislav. Eco Saver -lamppujen Long Life -tekniikka vähentää ympäristövaikutuksia kahdella kolmasosalla ja alentaa jokaisen loistelampun energiankulutusta 250 kWh:lla. Euroopan Parlamentille Strasbourgissa, jolla on selkeä ympäristöystävällinen toimintamalli, tämä merkitsee 25 000 kwh:n vuotuista energiansäästöä. “Olemme ylpeitä siitä, että Euroopan parlamentti valitsi Aura Lightin ympäristöä säästävät loistelamput. Eco Saver -lamppujen valinta noudattaa täysin parlamentin vihreää painotusta, ja se mahdollistaa myös energiankulutuksen ja ylläpitokustannusten alentumisen”, sanoo Aura Light International AB:n konserninjohtaja Martin Malmros. Asennetun järjestelmän tuloksia arvioidaan parhaillaan, ja niiden avulla on tarkoitus selvittää, millä alueilla Aura Lightin ympäristöystävälliset loistelamput ja valaistusratkaisut voivat tarjota Euroopan parlamentille lisäsäästöjä. Tukholmassa 17.12.2009 Aura Light International AB

Avainsanat: