Aura Long Life juhlii 30 vuottaan markkinoilla

Valaistustuotteiden valmistaja Aura Light lanseerasi ainutlaatuisen Long Life konseptinsa jo 30 vuotta sitten. Juhlavuosi osuu samaan aikaan, kun Aura viettää 80-vuotisjuhlavuottaan. Aura Light on lisännyt vuosien varrella panostustaan ympäristöteknologioihin, ja nyt se tarjoaa Long Life -tuotteita ja energiaa säästäviä valaistusratkaisuja maailmanlaajuisesti.

Aura Light panostaa voimakkaasti markkinoiden vaatimien valaistusratkaisuiden kehittämiseen. Viimeisimmän vuoden aikana se on esitellyt laajan valikoiman energiaa säästäviä valaistusratkaisuja, joiden avulla käyttäjä voi säästää energiaa 30 - 80%. Sen ympäristöystävällisten valaistustuotteiden jatkuvasti lisääntyvä kysyntä Ruotsissa ja muissa maissa on nostanut Aura Lightin voimakkaaseen kasvuun.

“Olemme hyvin ylpeitä siitä, että Long Life viettää 30-vuotisjuhlaansa tänä vuonna, samana vuonna kun Aura juhlistaa 80-vuotista taivaltaan yrityksenä. Se ei ole mikään hassumpi juhlavuosi”, sanoo Aura Light International AB:n toimitusjohtaja ja konserninjohtaja Martin Malmros. Samalla kun kehitämme jatkuvasti Long Life -ratkaisuja, tähtäämme nyt yhä suuremmassa määrin maailmanlaajuiseksi valmistajaksi toimittamalla energiaa säästäviä ratkaisuja, liitäntälaitteita ja valaisimia, koska markkinoiden vaatimukset kulkevat nyt siihen suuntaan.

Vuonna 1980 Aura sai ensimmäisen uuden katodirakenteen patentin, mutta myös erityisen Long Life –katodisuoja patentin, joka on vieläkin osa yhtiön Long Life -ratkaisuja. Long Life -teknologia tarkoittaa sitä, että Aura voi tarjota korkealaatuisia valonlähteitä, joiden käyttöikä on ainakin kolme kertaa pidempi kuin tavallisilla lampuilla.

"30 vuotta sitten olosuhteet olivat täysin erilaiset kuin nykyään, ja muistan yhä kun valmistimme ensimmäisen Long Life -lampun. Long Life -katodisuojat koottiin käsin, kun taas nykyään kyse on enemmänkin koneiden tarkkailusta. On jännittävää nähdä, kuinka asiat edistyvät joka vuosi”, sanoo Ingrid Hempel, joka työskentelee koneenkäyttäjänä Auran tehtaalla Karlskronassa, Ruotsissa.

Nykyään, 30 vuotta myöhemmin, Auralla on 200 työntekijää kymmenessä maassa, ja se toimittaa vihreitä Long Life -valaistusratkaisuja koko maailmaan.

Tukholma, 27. toukokuuta 2010

Aura Light International AB

Lisätietoja:
Martin Malmros, toimitusjohtaja ja konserninjohtaja, Aura Light International AB, +46(8) 564 883 40, +46 (0)730-45 83 40, martin.malmros@auralight.com
Kari Virtala, Myyntijohtaja, Aura Light Oy, + 358 (0) 400 454 311, kari.virtala@auralight.fi

Aura Light valmistaa Long Life -valonlähteitä, joille taataan kolme kertaa tavallisia lamppuja pidempi käyttöikä. Siten ne säästävät sekä rahaa että ympäristöä. Aura Lightin perusta luotiin vuonna 1930 nimellä Lumalampan, ja yritys on valmistanut Long Life -loistelamppuja vuodesta 1980 alkaen. Aura Lightin pääkonttori sijaitsee Tukholmassa; tuotekehitys, tuotanto ja asiakaspalvelu puolestaan Karlskronassa. Konsernilla on lisäksi tytäryhtiöt Tanskassa, Englannissa, Suomessa, Ranskassa, Italiassa, Alankomaissa, Norjassa, Espanjassa ja Saksassa, ja sen valonlähteitä myydään kaikkialla maailmassa. Asiakkaat ovat pääasiassa teollisuuden ja julkisen sektorin edustajia. Aura Lightilla on noin 200 työntekijää, ja konsernin liikevaihto on noin 50 miljoonaa euroa. Lisätietoja löytyy kotisivultamme www.auralight.com.