Aurinkomatkat on Suomen vastuullisin matkanjärjestäjä

Merkittävä tunnustus jo kolmantena peräkkäisenä vuonna

Aurinkomatkat valittiin eilen Suomen vastuullisimmaksi matkanjärjestäjäksi Sustainable Brand Index 2018-tutkimuksessa.

- Saimme jo kolmantena peräkkäisenä vuonna tämän meille erityisen tärkeän tunnustuksen, joka kertoo, että pitkäjänteinen työmme vastuullisuuden edistämiseksi on kantanut hedelmää, iloitsee markkinoinnista ja tuotekehityksestä vastaava johtaja Karita Taura Aurinkomatkoilta.

Sustainable Brand Index -tutkimus on Pohjoismaiden suurin kestävään kehitykseen ja vastuullisuuteen keskittyvä bränditutkimus. Se tehdään vuosittain Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Alankomaissa. Tänä vuonna tutkimukseen vastasi Suomessa lähes 10 000 henkilöä ja tutkimuksen piirissä oli 143 yritystä.

Tutkimuksen tavoitteena on lisätä tietoisuutta vastuullisesta yritystoiminnasta ja sen merkityksestä yritysten brändille sekä auttaa yrityksiä kehittämään toimintaansa vastuullisempaan suuntaan.

- Aurinkomatkat oli omassa matkailun sarjassaan ykkössijalla. Meillä vastuullisuustyö kuuluu kaikille ja vastuullisuus pyritään ottamaan huomioon tasapainoisesti kaikissa toiminnoissa ja tuotekehityksessä. Koko henkilökunta suoritti viime vuonna vastuullisen matkailun koulutukseen, jossa tulevat tutuiksi vastuullisen matkailun keskeiset periaatteet, ongelmakohdat ja kehittämistavat. Meille on tärkeää, että myös tulevilla sukupolvilla on mahdollisuus nauttia matkailusta ja maailmamme monimuotoisuudesta. Teemme myös jatkuvaa yhteistyötä esimerkiksi Reilun Matkailun yhdistyksen sekä Mannerheimin Lastensuojeluliiton kanssa.

Sustainable Brand Index -kysely pohjautuu YK:n Global Compact -aloitteen 10 periaatteeseen. Global Compact -aloitteessa pyydetään yrityksiä omaksumaan, tukemaan ja toteuttamaan omassa vaikutuspiirissään ihmisoikeuksiin, työelämän periaatteisiin sekä ympäristöön ja lahjonnanvastaiseen toimintaan liittyviä perusarvoja. Lisäksi tutkimuksessa otetaan huomioon YK:n kestävän kehityksen periaatteet ja kuluttajien odotukset ja näkemykset vastuullisesta yritystoiminnasta.

Lisätietoja:

www.sb-insight.com

Aurinkomatkat, Suomen  suurin ja luotetuin matkanjärjestäjä, on toteuttanut suomalaisten lomaunelmia jo yli 50 vuotta. Aurinkomatkat vei vuonna 2017 lomalle 214 000 asiakasta. Aurinkomatkojen osuus Suomen valmismatkoista oli 27,4 %. Vuonna 2017 Aurinkomatkat Oy:n palveluksessa oli 165 henkilöä, joista 76 työskenteli matkakohteissa ulkomailla. Aurinkomatkojen liikevaihto vuonna 2017 oli 195 miljoonaa euroa. Aurinkomatkojen toimitusjohtaja on Timo Kousa.

Aurinkomatkan voi varata vaivattomasti verkkokaupasta tai puhelimitse myyntipalvelusta. Aurinkomatkojen tuote- ja palveluvalikoimaan kuuluvat mm. Aurinkomatka-paketit ja Lento+hotelli-paketit.
Emoyhtiömme Finnair Oyj:n vuosikertomus on luettavissa osoitteessa http://www.finnairgroup.com/fi/.