Aurinkomatkat valittiin Suomen vastuullisimmaksi matkanjärjestäjäksi

Aurinkomatkat valittiin maaliskuussa jo toista kertaa Suomen vastuullisimmaksi matkanjärjestäjäksi Sustainable Brand Index 2017-tutkimuksessa. Aurinkomatkat oli omassa sarjassaan ykkössijalla. Tutkimuksen tavoitteena on lisätä tietoisuutta vastuullisesta yritystoiminnasta ja sen merkityksestä yritysten brändille sekä auttaa yrityksiä kehittämään toimintaansa vastuullisempaan suuntaan.

Tutkimus on Pohjoismaiden suurin kestävään kehitykseen ja vastuullisuuteen keskittyvä bränditutkimus. Se tehdään vuosittain Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Alankomaissa. Tänä vuonna tutkimukseen haastateltiin kaiken kaikkiaan noin 32 000 kuluttajaa. Suomessa tutkimuksen piirissä oli 143 yritystä.

Kysely pohjautuu YK:n Global Compact -aloitteen 10 periaatteeseen. Global Compact -aloitteessa pyydetään yrityksiä omaksumaan, tukemaan ja toteuttamaan omassa vaikutuspiirissään ihmisoikeuksiin, työelämän periaatteisiin sekä ympäristöön ja lahjonnanvastaiseen toimintaan liittyviä perusarvoja.

Lisäksi tutkimuksessa otetaan huomioon YK:n kestävän kehityksen periaatteet ja kuluttajien odotukset ja näkemykset vastuullisesta yritystoiminnasta.

Lisätietoja: www.sb-insight.com

- lento&hotelli-paketit

Oy Aurinkomatkat - Suntours Ltd Ab on perustettu vuonna 1963 ja se kuuluu Finnair-konserniin. Suomalaisella Aurinkomatkat Oy:llä on tytäryhtiö Virossa, Aurinko Oü. Aurinkomatkat vei vuonna 2016 lomalle reilut 196 000 asiakasta, ja Aurinkomatkojen osuus Suomen valmismatkoista oli 27 prosenttia. Aurinkomatkojen liikevaihto vuonna 2016 oli 179 miljoonaa euroa. Aurinkomatkat Oy:n palveluksessa oli viime vuonna 168 henkilöä, joista 77 työskenteli matkakohteissa ulkomailla.

Aurinkomatkan voi varata vaivattomasti verkkokaupasta tai puhelimitse myyntipalvelusta.