Aurinkomatkojen 360 virtuaalimatkalla vietät hetken lähempänä aurinkoa

Aurinkomatkat on lanseerannut maaliskuussa kolme virtuaalimatkaa, joiden avulla arjesta voi hypätä hetkeksi etelän lämpöön hyvin todentuntuisesti.

- Ja lisää virtuaalimatkoja on tulossa, sillä palaute VR-lomakokemuksesta on ollut erittäin hyvää,  kertoo Aurinkomatkojen myynnistä, markkinoinnista ja asiakaspalveluista vastaava Jouni Ojaniemi.

Aurinkomatkojen 360-videoita ja virtuaalilaseja pilotoitiin Matkamessuilla tammikuussa, ja niin matkailualan ammattilaiset kuin messukävijät totesivat virtuaalimatkat lomamatkoihin tutustumisen kuumimmaksi trendiksi.

- Virtuaalisesta lomakokemuksesta on viime vuosina puhuttu matkailualalla paljon. Tekniikan kehittyessä ja VR-lasien yleistyessä aika on nyt kypsä VR-lomakokemuksien laajempaan lanseeraamiseen.

Hyvän kokemuksen Aurinkomatkojen 360°-virtuaalimatkasta saa lataamalla puhelimeen Aurinko VR -sovelluksen App Storesta tai Google Playsta, tai avaamalla 360-videot Youtube-sovelluksessa.

360°-virtuaalimatka on aidoimmillaan, kun sitä katsoo Google Cardboard VR -lasien kanssa ja käyttää kuulokkeita.

- Kokemus on hyvin aidon oloinen ja kokonaisvaltainen. Tuntuu kuin opas kertoisi lomakohteesta juuri sinulle. Päätä kääntämällä näkee, kuinka muut lomalaiset vieressä kuuntelevat opasta. Kun ottaa pari askelta eteenpäin ja kurkkaa esimerkiksi vuorenrinteeltä alas, niin tunne on lähes pyörryttävä, Jouni kuvailee.

Lomaa suunnitteleville virtuaalimatkat ovat oiva apuväline ja lomatunnelman nostattaja. Mainonnan parissa on huomattu, että 360-videot kestävät useamman katselukerran verrattuna tavallisiin videoihin, kun lähes joka kulman takaa löytyy uutta katsottavaa. Tulevaisuudessa lomakohteeseen ja hotelleihin voi tutustua hyvinkin tarkasti, kuin olisi jo paikan päällä.

Aurinkomatkojen ensimmäiset virtuaalimatkat käytiin kuvaamassa Teneriffalla. Teneriffaan voi tutustua kolmesta vinkkelistä: Luontoa ja liikunta-aktiviteetteja, Viinitilan saloja ja suppailua Atlantin aalloissa.

- Tuomme kevään kuluessa Helsingin toimistoomme Mikonkadulle VR-virtuaalilaseja, jotta asiakkaat voivat kokeilla miltä virtuaalimatka näyttää ja tuntuu.

Aurinkomatkojen yhteistyökumppanina virtuaalimatkojen sisällön tuotannossa oli keskeisessä roolissa Mandala VR.

Lisätietoja

Aurinkomatkojen myynnistä, markkinoinnista ja asiakaspalveluista vastaava Jouni Ojaniemi, jouni.ojaniemi@aurinkomatkat.fi, +358104467100

- kaupunkilomat, Lento hotelli-paketit

Oy Aurinkomatkat - Suntours Ltd Ab on perustettu vuonna 1963 ja se kuuluu Finnair-konserniin. Suomalaisella Aurinkomatkat Oy:llä on tytäryhtiö Virossa, Aurinko Oü. Aurinkomatkat vei vuonna 2015 lomalle lähes 192 000 asiakasta, ja Aurinkomatkojen osuus Suomen valmismatkoista oli 25,7 prosenttia. Aurinkomatkat Groupin liikevaihto vuonna 2015 oli 172 miljoonaa euroa. Aurinkomatkat Oy:n palveluksessa oli viime vuonna 175 henkilöä, joista 85 työskenteli matkakohteissa ulkomailla.

Avainsanat: