Aurinkomatkojen Crossnature-tunnit yhä suositumpia

"Olen usein miettinyt, että lomalla voisi kuntoilla, mutta se on jäänyt tekemättä. Nyt oli kivaa, että oli tunti mihin pystyi osallistumaan ja ilmaiseksi!"

Talvilomakausi on huipussaan ja monet etelän lämpöön suuntaavat sisällyttävät lomaan rannalla rentoutumisen lisäksi myös liikuntaa. Aurinkomatkojen maksuttomista Crossnature-tunneista on tullut yhä suositumpia, sillä vähäinen peruskuntokaan ei ole este osallistua hauskaan ryhmäliikuntaan.

Crossnature on kehonpainoharjoittelua, jossa yhdistyy eri urheilulajeja voimaharjoittelusta kaloreita polttaviin tempolajeihin, joita treenataan ulkona ryhmässä. Tunteja vetävät Aurinkomatkojen suomenkieliset oppaat, jotka ovat saaneet Crossnature-koulutuksen.

̶  Koulutus on ollut monipuolista ja vaativaa, mutta myös hauskaa yhdessä oppimista, kertoo Teneriffan kohdepäällikkö Jaana Hatzijoannidi.

Reilut parikymmentä Aurinkomatkojen opasta on saanut Crossnature koulutuksen. Ohjelmaan on kuulunut harjoittelua, tuntien suunnittelua ja tuntien ohjaamista niin Espoossa Nuuksion luonnonpuistossa kuin etelän lomakohteissa.

̶  Suomessa metsässä treenatessa punnerrettiin kuusenrunkoja vasten ja Teneriffalla käytettiin apuna palmuja.

Crossnature sopii kaikille

Aloittelijat voivat harjoitella rauhallisempaan tahtiin ja tottuneemmat urheilijat pääsevät treenaamaan suuremmalla vastuksella. Crossnature-harjoitukset suoritetaan yksittäin, pareittain ja ryhmissä.

Crossnature-harjoitteluun voivat osallistua kaikki yli 10-vuotiaat aurinkomatkalaiset, yhdestä kolmeen kertaan viikossa. Tunteja järjestetään valikoitujen hotellien tuntumassa.

Talvikaudella Crossnature-tunteja järjestetään Gran Canarialla, Teneriffalla, Thaimaan Phuketissa ja Krabilla sekä Vietnamin Phan Thietissä. Ensi kesänä tunteja on tarjolla Rodoksella ja Kreetalla Kreikassa, Mallorcalla ja Turkissa.

Loistavaa palautetta asiakkailta

Aurinkomatkojen asiakkaiden palaute Crossnature-tunneista on ollut erittäin hyvää. Erityisesti on kiitetty tuntien maksuttomuutta, matalaa osallistumiskynnystä ja oppaiden innostusta ja taitoa ottaa huomioon osallistujien erilaiset kuntotasot.

̶ Tunteja on kiva vetää, sillä palaute on niin positiivista. Kiitosta on tullut siitä, että tunnit ovat olleet sopivan rankoja ja onpa joku lajia paljon treenannut oppinut uusia askelkuvioitakin, kertoo Jaana.

Crossnature-tunneille osallistuvien ikähaitari ulottuu kymmenestä seitsemäänkymmeneen ikävuoteen, ja mukana on sekä naisia että miehiä. Paljon on myös vanhempia, jotka vievät lapset tunnin ajaksi Aurinkoklubiin ja hyödyntävät vapaahetken treenaten.

Kehittäjäyhteisö Aurinkoheimon tuoreen kyselyn mukaan Crossnature on lajina tuttu 40 % vastaajista.

Vastaajista, joita oli reilut 500, jopa 85 % on kiinnostunut osallistumaan tunneille lomansa aikana. Aurinkoheimo on Aurinkomatkojen kaikille lomamatkustuksesta kiinnostuneille tarkoitettu kehittäjäyhteisö.

Vieläkö pääsee talvilomalla aurinkoon?

Talvilomaviikkojen sesonki, viikot 8, 9 ja 10 alkavat olla jo myytyjä, mutta muutamista kohteista voi vielä löytää oman paikkansa auringossa.  Aurinkomatkat on lisännyt asiakaspaikkoja kuluvalle talvikaudelle noin 10 prosentilla.

Kanarian lomien ennakkomyynti on viime vuoteen verrattuna kasvanut yli 20 %. Lomakohteiden haut Aurinkomatkojen verkkosivustolla ovat alkuvuonna kasvaneet 23 % viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna.

Kuluvan talvikauden suosituimpia lomakohteita ovat viime vuoden tapaan Thaimaa ja Kanariansaaret. Dubai, Vietnam, Miami ja Goa ovat niin ikään suosittuja talvilomakohteita.

Suosittuja ovat myös lomaan saatavat lisäpalvelut. Hiihtolomaviikkojen aikaan lomakohteissa on erityisen paljon lapsiperheitä, joille lisäpalvelut ovat tärkeitä. Aurinkomatkojen lomilla on kohteesta riippuen saatavilla Aurinkoklubin palvelut sekä mm. maksuton vauvansänky ja mahdollisuus syöttötuolin ja auton turvakaukalon vuokraamiseen.

Lisätietoja:

Crossnature http://www.crossnature.fi/

Lomia hyvään oloon http://www.aurinkomatkat.fi/aktiivilomat-hyvaan-oloon

Lasten ja nuorten Aurinkoklubi http://www.aurinkomatkat.fi/aurinkoklubi

Aurinkoheimo http://www.aurinkomatkat.fi/aurinkoheimo

- lento&hotelli-paketit

Oy Aurinkomatkat - Suntours Ltd Ab on perustettu vuonna 1963 ja se kuuluu Finnair-konserniin. Suomalaisella Aurinkomatkat Oy:llä on tytäryhtiö Virossa, Aurinko Oü. Aurinkomatkat vei vuonna 2016 lomalle reilut 196 000 asiakasta, ja Aurinkomatkojen osuus Suomen valmismatkoista oli 27 prosenttia. Aurinkomatkojen liikevaihto vuonna 2016 oli 179 miljoonaa euroa. Aurinkomatkat Oy:n palveluksessa oli viime vuonna 168 henkilöä, joista 77 työskenteli matkakohteissa ulkomailla.

Aurinkomatkan voi varata vaivattomasti verkkokaupasta tai puhelimitse myyntipalvelusta.