Aurinkomatkojen matkalahjakortti on suosittu valmistujaislahja

Matkalahjakortti on suosittu valmistujaislahja ja toukokuussa lahjakorttien menekissä on perinteisesti myyntipiikki. Tänä vuonna matkalahjakorttien suosio on ollut Aurinkomatkoilla erityisen kova.

- On selkeästi huomattavissa trendi, jossa kerätään isompi porukka kasaan ja ostetaan matkalahjakortti kimppalahjana. Jo pienelläkin summalla saa porukalla varmasti mieluisan lahjan päivänsankarille, sanoo Aurinkomatkojen myynnistä vastaava Jouni Ojaniemi.

Jos matkalahjakortin haluaa ostaa lahjaksi yksin, voi summan mitoittaa haluamalleen määrälle. Pienikin pesämuna lomamatkaan on lahja, joka varmasti miellyttää lahjan saajaa.

Yhdeksäntoistavuotias Lisa Sirén valmistuu tänä keväänä merkonomiksi ja Lisalle matkalahjakortti olisi erittäin mieluinen lahja.

- Vanhempien kanssa on tullut matkustettua lomilla melko paljon, mutta ikioma lomamatka olisi todella upea juttu. Minulle matka symbolisoisi jonkin elämänvaiheen päättymistä ja uuden vaiheen alkua. Opiskelujen päättymistä olisi myös mukava juhlistaa tällaisella ikimuistoisella tavalla.

Matkalahjakortteja ostaessaan moni kysyy Aurinkomatkojen asiakaspalvelusta vinkkejä matkakohteeksi, vaikka lopullisen matkavalinnan toki tekee lahjan saaja.  Kesän lomamatka suositellaan varaamaan pian, sillä erityisesti heinäkuun matkat ovat olleet kysyttyjä.

-Lomakohteista voin suositella lämpimästi Kreetaa ja siellä erityisesti Haniaa, sillä tässä lomakohteessa on kaikki, mitä upeaan rantalomaan  tarvitaan, sanoo Jouni Ojaniemi.

Hanian kaupunki on alueen sydän, jossa on viehättävää vanhankaupungin tunnelmaa ja parhaat paikat tehdä ostoksia.  Historiallisessa Venetsialaisessa satamassa on runsaasti ravintoloita, jotka tarjoavat herkullista kreikkalaista ruokaa.

Kaupungin länsipuolella sijaitsevissa kylissä, missä Aurinkomatkojen hotellit sijaitsevat, voi viettää rentoa tai vilkasta rantalomaa, valinnanvaraa riittää. Kato Staloksessa ja Agia Marinassa pääsee keskelle aitoa kreetalaista tunnelmaa, Geranissa ja Malemessa levätään rauhassa rannalla kun taas Plataniaksessa vipinää riittää pikkutunneille asti.