Aurinkomatkojen mobiilisovellus palkittiin kansainvälisessä Red Dot -designkilpailussa kahdessa kategoriassa: Travel Apps sekä Interface & User Experience Design.

Aurinkomatkat-sovellus toimii matkakumppanina loman kaikissa vaiheissa. Sovelluksen avulla voi tutustua Aurinkomatkojen oppaiden valitsemiin lomanviettovinkkeihin ja chatata suomenkielisten oppaiden kanssa jo ennen loman alkua. Omaa lomaohjelmaa voi suunnitella sovelluksen lomakalenterin avulla, sekä varata retkiä ja muita aktiviteetteja. Lomakohteen kartat toimivat sovelluksessa myös ilman verkkoyhteyttä.

Aurinkomatkat-sovelluksen design on syntynyt tiimityönä yhdessä Aurinkomatkojen, Nextage designin ja Qvikin suunnittelijoiden kanssa. Aurinkomatkojen keskittyminen asiakaslähtöiseen palvelukehitykseen on tehnyt Aurinkomatkat-sovelluksesta tärkeän osan matkakokemusta. Sovellus palkittiin tänä keväänä parhaana mobiilipalveluna myös suomalaisessa Grand One digitaalisen median kilpailussa.

”Olemme iloisia saamastamme tunnustuksesta, joka on osoitus siitä, että digitaalisten palveluidemme kehitystyö kulkee oikeaan suuntaan", sanoo Aurinkomatkojen eCommerce-liiketoiminnasta vastaava johtaja Ilari Pohjola.

”Tavoitteemme mobiilisovelluksen kehityksessä on ollut mahdollisimman hyvä käyttökokemus ja sisältö, joka edesauttaa helppoa lomailua, kun kaikki tarpeellinen tieto on käden ulottuvilla. Mobiilipalvelun kehityksen perustana on ollut asiakkaan huolellinen kuunteleminen ja tarpeiden tunnistaminen”, sanoo Aurinkomatkat-sovelluksen Product Owner Elina Martikainen.

Aurinkomatkat-sovellus on käytössä kaikissa kesäkohteissa ja suurimmassa osassa talvikohteita. Sovelluksen voi ladata käyttöön App Storesta tai Google Play Storesta matkavarauksen yhteydessä, ja sen käyttö on maksutonta.

Red Dot -designpalkinto palkitsee eri tuotteita parhaasta designista. Vuonna 1995 alkaneeseen kansainväliseen kilpailuun osallistuu vuosittain kymmeniä tuhansia yrityksiä useista kymmenistä eri maista.

Aurinkomatkan voi varata vaivattomasti verkkokaupasta tai puhelimitse myyntipalvelusta. Aurinkomatkojen tuote- ja palveluvalikoimaan kuuluvat mm. Aurinkomatka-paketit ja Lento+hotelli-paketit.