Miami ja Key West, ensi talven odotetut lomakohteet nyt myynnissä Aurinkomatkoilla

Miami Beach on kivunnut nopeasti suosittujen talvilomakohteiden joukkoon, kun Thaimaa ja Kanariansaaret alkavat jo olla monille tuttuja. Suosiota kasvattaa se, että Miamiin pääsee vaivattomasti Finnairin suorilla lennoilla.

‒ Matkailijat haluavat kokea jotakin uutta ja yhdistää matkaansa monipuolista tekemistä kaupunki-, ranta- ja aktiivilomailun merkeissä. Florida ja Miami Beach vastaavat tähän kysyntään erinomaisesti, Aurinkomatkojen tuotevastaava Pekka Antila kertoo.

Ensi talven opastetut lomapaketit Miami Beachille tulivat myyntiin tällä viikolla. Miami Beachin lomien lisäksi valikoimassamme on 1 ja 2 viikon risteilyjä Fort Lauderdalesta sekä uusi yhdistelmämatka Miami Beach & Key West.

Miamin rentoa monikulttuurisuutta

Amerikkalaisen ja latinokulttuurin sulatusuunina tunnetun Miamin moni-ilmeisyys on houkutellut suomalaisturisteja Floridan eteläiseen kärkeen viime vuosina alati kiihtyvällä tahdilla. Miellyttävä ilmasto, palmupuiden reunustamat rantabulevardit ja upeat rannat yhdistettyinä monipuolisiin urheilu-, kulttuuri- ja viihdetapahtumiin sekä ostosmahdollisuuksiin tekevät Miamista vastustamattoman lomanviettopaikan.

Miami Beachin kuuluisalta South Beachilta löytyvät lähes kaikki kuviteltavissa olevat vesiurheiluaktiviteetit snorklauksesta vesihiihtoon ja syvänmerenkalastukseen. Suosituin harrastuksista lienee kuitenkin auringonpalvonta, sillä Miamissa aurinko paistaa keskimäärin 249 päivänä vuodessa.

Viilennystä rantaelämään voi hakea esimerkiksi South Beachia halkovalta Ocean Drivelta. Art deco -hotelleistaan ja hyvistä ostosmahdollisuuksistaan tunnettu alue on kuin houkutteleva jäätelöannos: on mansikanpunaista, banaaninkeltaista ja sitruunasorbetin väriä vierivieressä.

Urheilufanin ja lapsiperheiden unelmakohde

Floridalaiset ovat ulkoilmakansaa. Rantojensa lisäksi paikalliset ovat ylpeitä laajoista urheilu- ja vapaa-ajanviettomahdollisuuksistaan. Miamin alueelta löytyy kymmenittäin tasokkaita golfkenttiä, ja koko Floridan alueella kenttiä on yli tuhat. Valinnanvaraa löytyy hintaluokan molemmista päistä. Penkkiurheilijaa taas hemmotellaan jääkiekon NHL- ja koripallon NBA-liigan otteluilla.

Amerikkalaiset ovat autoileva kansa ja auton vuokraaminen on tehty helpoksi. Lapsiperheiden suosiossa ovat päiväretket Orlandoon, jonne Miamista matkustaa kolmessa tunnissa. Disney World ja Universal Studion teemapuistot tarjoavat iloa ja huvia niin aikuisille kuin perheen nuoremmillekin.

Rennon merellinen Key West

Kun Miamista ajetaan reilut 250 kilometriä ja ylitetään 42 siltaa, ollaan Key Westissä, taiteilijoiden ja rantalomailijoiden paratiisissa. Key Westissä aistii Amerikan, Kuuban ja Karibian tunnelman. Kiireettömät päivät, merenherkut, taidegalleriat, päivät vesillä ja rento yöelämä, siitä on Key Westin loma tehty. Ja lomaan kuuluu tietysti vierailu kirjailija Ernest Hemingwayn kotitalossa.

- kaupunkilomat, Lento hotelli-paketit

Oy Aurinkomatkat - Suntours Ltd Ab on perustettu vuonna 1963 ja se kuuluu Finnair-konserniin. Suomalaisella Aurinkomatkat Oy:llä on tytäryhtiö Virossa, Aurinko Oü. Aurinkomatkat vei vuonna 2015 lomalle lähes 192 000 asiakasta, ja Aurinkomatkojen osuus Suomen valmismatkoista oli 25,7 prosenttia. Aurinkomatkat Groupin liikevaihto vuonna 2015 oli 172 miljoonaa euroa. Aurinkomatkat Oy:n palveluksessa oli viime vuonna 175 henkilöä, joista 85 työskenteli matkakohteissa ulkomailla.