Varmista paikkasi auringossa. Aurinkomatkojen lomakokoelmat helpottavat täydellisen loman varaamista

Haluatko lomalta muutakin kuin upottaa varpaasi rantahiekkaan? Aurinkomatkojen kuusi asiakaslähtöistä lomakokoelmaa auttavat toiveloman löytymisessä monipuolisesta valikoimasta, jotka ovat räätälöity eri elämäntilanteisiin sopiviksi.

Yhä useammille asiakkaille päällimmäinen motiivi lomalle ei ole esimerkiksi "Espanja" tai "Italia" vaan "se, että meidän 13-vuotias Eliaskin viihtyisi", "että pääsisin rannalle joogaamaan auringon noustessa" tai että "nähtäisiin aitoa sikäläistä elämää". Asiakas haluaa ostaa hetkiä, jotka jäävät elämään. Tämän vuoksi Aurinkomatkat puhuttelee eri asiakasryhmiä kuudella motiivipohjaisella lomakokoelmalla: Auringosta voimaa, Paikalliseen tapaan, Parasta perheelle, Aikuiseen makuun, Hyvään oloon ja Kerralla enemmän.

Autenttista elämänmenoa
Suomalaisena toimijana Aurinkomatkat on jo vuosikymmeniä tehnyt tiivistä yhteistyötä paikallisten perhehotellien ja yhteistyökumppanien kanssa lomakohteissa. Nyt yhteistyötä tiivistetään entisestään. Aitoja elämyksiä ja lokaaliin kulttuuriin tutustumista janoavien kannattaa perehtyä Paikalliseen tapaan lomakokoelmaan.

‒ Tällä hetkellä paikallisuus ja ainutlaatuiset kokemukset korostuvat vahvasti asiakkaiden lomatoiveissa. Kohteissa halutaan viettää aikaa siellä asuvien parissa ja saada tuntumaa lomamaan arkeen. Lomakokoelman kautta avautuvat ovet autenttista tunnelmaa huokuviin hotellihelmiin tai rustiikkisiin huviloihin, Aurinkomatkojen tuotteista vastaava johtaja Pekka Antila kuvailee.

Pelkän näkemisen sijaan halutaan myös tehdä asioita. Aurinkomatkojen retkellä voi esimerkiksi opetella paikallisen keittiön saloja kokkikurssilla perhehotellin isoäidin opastuksella. Appelsiinilehtoa on mukava katsella, mutta vielä mukavampaa on, jos appelsiineja pääsee itse keräämään ja puristamaan niistä mehua.

Poimi parasta perheelle
Lomat ovat perheiden parasta yhteistä aikaa, jonka pitää sujua vaivatta. Siksi Aurinkomatkat on valinnut lapsiperheiden makuun sopivia hotelleja, retkiä ja kohteita, joissa on paljon puuhaa pienille, aktiviteetteja isommille, rentoutumista aikuisille ja uusia yhteisiä muistoja koko perheelle. Parasta perheelle lomakokoelmasta on helppo poimia kullekin sopiva valinta.

‒ Kesän 2016 uutuus Aurinkoklubi tarjoaa hauskaa tekemistä, paikallisia kokemuksia ja uusia kavereita nuorille aurinkomatkalaisille. Klubien suomenkieliset ohjaajat koulutetaan yhdessä Mannerheimin Lastensuojeluliiton kanssa, Pekka Antila kertoo.

Aurinkoklubi-hotelleissa toimiva maksuton Lasten Aurinkoklubi kutsuu 3–6-vuotiaat pienet aurinkomatkalaiset nauttimaan omasta lomaohjelmasta koulutettujen ohjaajien kanssa.  Nuorten Aurinkoklubilla kouluikäiset 7–17-vuotiaat lapset puolestaan saavat omilla ehdoillaan järjestettyä mielekästä toimintaa.

Sijoita hyvään oloon
Mikäli haluaa panostaa hyvään oloon ohjatusti tai omatoimisesti, kannattaa tutustua Hyvään oloon lomakokoelmaan. Aurinkomatkat tarjoaa upouusia ja maksuttomia Crossnature-tunteja valikoiduissa lomakohteissa. Ensi vuoden puolella starttaavat myös ainutkertaiset joogamatkat, jotka toteutetaan yhdessä suomalaisen yhteistyökumppanin kanssa.

Crossnature on kehonpainoharjoittelua, jossa yhdistyy eri urheilulajeja voimaharjoittelusta kaloreita polttaviin tempolajeihin, joita treenataan ulkona ryhmässä, koulutetun suomenkielisen ohjaajan johdolla. Aktiivisemman loman ystäville Aurinkomatkojen tarjonnasta löytyy lisäksi monipuolisia vaellus-, golf-, surffaus- ja sukelluslomia.

Joogamatkalla aamu aloitetaan energisoivalla ja dynaamisella joogalla. Pitkin päivää voi oman valinnan mukaan osallistua suomalaisten ohjaajien vetämille erilaisille joogatunneille. Päivän harjoitukset päättyvät rentouttavaan Yinjoogaan, jonka lopussa kumarretaan yhdessä auringonlaskulle. Viikon mittaisia joogalomia järjestetään ensi keväänä Rodoksella ja syksyllä Mallorcalla.

Aurinkomatkat ja Finnair osallistuvat yhdessä tammikuun Matkamessuille, joilla myös lomakokoelmista kerrotaan lisää.