C2 Tonic ja C3 Tonic täydentävät Citroën-malliston

Citroën-mallisto saa kaksi uutta versiota C2 Tonicin ja C3 Tonicin. Kompaktien autojen kokoluokkaan kuuluvat uutuudet tarjoavat entistä paremman varustelun.

Citroën on täydentää C2- ja C3-mallistojaan uusilla entistä paremmin varustelluilla Tonic-versioilla. Molempien Tonic-versioiden varusteisiin kuuluvat malliston muiden vakiovarusteiden lisäksi muun muassa metalliväri, ilmastointilaite sekä radio/cd-soitin veloituksetta. Sekä C2 että C3 Toniceissa on myös Pack Look –paketti, johon kuuluvat korinväriset puskurit ja kylkilistat sekä erikoisverhoilu. Citroën C2 ja C3 Tonicit on varustettu 1,4-litraisella bensiinimoottorilla, jonka suurin teho on 55 kilowattia (75 hv) ja vääntö 118 Nm/ 3300 r/min. C3 1,4i Tonic on saatavana myös automaattivaihteisena. Uusien mallien hinnat ovat 14 990 euroa (C2 1,4i Tonic), 15 990 euroa (C3 1,4i Tonic) ja 18 190 euroa (C3 1,4i Tonic Autom.). Uusien mallien hinnat ovat runsaammasta varustelusta huolimatta aiempia SX-malleja edullisemmat. Varusteet huomioiden hintaetu nousee yli kahdentuhannen euron. Lisätietoja: Auto-Bon Oy, Risto Immonen, viestintäpäällikkö, puh 010 569 7225

Auto-Bon Oy on maahantuonut Citroënia vuodesta 1981. Citroënin historia Suomessa on kuitenkin vanhempaa perua: jo vuonna 1934 Korpivaaraan kuulunut Autoliike Teho solmi edustussopimuksen Citroënin kanssa.