Citroën C4 Picasso voitti Kultaisen Ohjauspyörän

Citroën C4 Picasso voitti arvostetun Golden Steering Wheel-palkinnon, jonka jakavat vuosittain saksalaiset lehdet Bild Am Sonntag ja Auto Bild. Kultainen Ohjauspyörä- valinta tehtiin tänä vuonna 38. kerran ja se on noussut erääksi Euroopan merkittävimmistä autoalan uutuuksia arvioivaksi kilpailuksi.

Citroën C4 Picasson saama tunnustus tuo jatkoa syyskuussa niin ikään saksalaisen Auto Motor und Sport-lehden myöntämälle Autonis-palkinnolle. Kullasta ja kunniasta kilvoiteltiin kuudessa eri kategoriassa. Citroën C4 Picasso / Grand C4 Picasso voittivat tila-autojen sarjan.

Lukijoiden ja ammattilaisten valinta

Vuodesta 1976 jaetun Kultainen Ohjauspyörä- palkinnonsaajien esivalinnan tekivät Euroopan eri maiden Auto Bild-lehtien ja Bild Am Sonntag- lehden lukijat. Lopullinen paremmuusjärjestys luokittain muodostui molempien lehtien päätoimittajien, menestyneiden kilpa-ajajien, valittujen autosuunnittelijoiden ja tunnettujen julkisuuden henkilöiden mielipiteiden ja kokemusten summana. Tänä vuonna finalisteja arvioi 40 henkilöä, 20:sta eri Euroopan maasta. Heidän joukossaan tuomaristossa ajo-ominaisuuksia punnitsivat kaksinkertainen F-1 maailmanmestari Mika Häkkinen, Dakar-rallin voittaja Jutta Kleinschmidt, kaksinkertainen rallin maailmanmestari Walter Röhrl, DTM-mestari Mattias Ekström ja Saksan toistaiseksi viimeisin rallin maailmanmestari Isolde Holderied. Autojen tekniikkaa ja laatuvaikutelmaa arvioivat saksalaisten suurten katsastustoimijoiden TÛV:n ja DEKRAn asiantuntijat. Heidän lisäkseen kahdeksan julkisuuden henkilöä, joukossaan mm. TV-toimittaja Katrin Müller- Hohenstein ja jalkapallokuuluisuus Felix Magath, arvioivat istuinmukavuutta, sisätilojen muunneltavuutta ja tavaratilojen kuormattavuutta.

Auto-Bon Oy maahantuo, markkinoi ja myy jälleenmyyjäverkostonsa välityksellä Citroen- DS- ja Peugeot-merkkisiä henkilö- sekä tavara-autoja, niiden varaosia, tarvikkeita ja niihin kytkeytyviä palveluja kuluttajille Suomessa sekä vastaavasti Peugeot-merkin tuotteita Baltiassa. Auto-Bon Oy kuuluu Bassadone Automotive Groupiin ja sen maahantuomien tuotteiden jälleenmyyntiverkosto kattaa koko maan.