CITROËN DS4 JA C4 SELVÄÄN KAKSOISVOITTOON AUTO BILD 2011 DESIGN -MUOTOILUKILPAILUSSA

Citroën DS4 ja C4 –mallit korjasivat arvostetun kaksoisvoiton kaupunki- ja kompaktiluokan autojen sarjassa.

Uusi Citroën DS4 valittiin vastikään ”Maailman kauneimmaksi autoksi” International Automotive Festival –tapahtumassa. Mallin tuorein voitto tuli Auto Bild 2011 Design –kilpailussa, jossa DS4 voitti oman kaupunki- ja kompaktiautojen kokoluokkansa. Toiseksi sijoittui Citroën C4. Ehdokkaita kisassa oli yhteensä 116, joten Citroënin kaksoisvoitto kertoo omaa kieltään merkin luovasta voimasta ja automuotoilun korkeasta tasosta.

Auto Bild 2011 Design – palkinnosta päättivät lehden lukijat Saksassa ja Euroopan 26 maassa. He valitsivat suosikkinsa viidessä luokassa: kaupunki- ja kompaktiautot, coupét ja avoautot, perheautot ja farmarimallit, nelivedot ja tila-autot sekä konseptimallit. Äänestys perustui ainoastaan yhteen ominaisuuteen: mallin vetovoimaan.

DS4:n ylivoimasta kertoo lisäksi se, että se saavutti 3. sijan ”Kauneimmista kauneimpien” kategoriassa. Niukasti DS4:n edelle kiilasivat ainoastaan Mercedes-Benz SLK sekä BMW 6 –sarja.