Citroën esitteli "ArtCar"-version Survolt sähköautostaan

Pian sen jälkeen, kun Vanina Ickx oli ajanut ensimmäiset metrit Citroën Survoltilla, täyssähköisellä kilpa-autolla, legendaarisella Le Mansin radalla, Citroën jatkaa raja-aitojen kaatamista esittelemällä taidemaalari Françoise Niellyn värittämän Survolt-version.

Françoise Niellyn maalaukset ovat olleet Citroënin muotoilijoiden inspiraatioiden lähteinä heidän etsiessään uusia värejä ja materiaaleja. Tämän taiteilijan ja Citroënin muotoiluosaston yhteinen tapaaminen johti Citroënin Survolt-sähköauton "ArtCar"-versioon, joka korostaa visuaalisesti tämän täyssähköauton energiaa ja teknologiaa.

Jo perusmuodoiltaan jännittävän erilainen Citroën Survolt on saanut vielä lisää ilmaisuvoimaa Françoise Niellyn värimaailmasta, joka on tyypillistä hänen  teoksilleen. ArtCarissa nämä fluorisoivat vastavärit korostavat Citroën Survoltin voimakkaita linjoja ja veistoksellisia kylkiä. Citroënin täyssähköinen kilpa-auto alkaa näyttää vieläkin erilaisemmalta.

Citroën Sulvolt "ArtCar" on näytteissä C42:ssa, Citroënin teemaliikkeen näyteikkunassa Pariisin Champs Élysées'llä.