Citroën tuo luovaa teknologiaa mobiilisovelluksiin

Samaan aikaan kun Suomessa keskustellaan siitä, onko uuden kosketusnäyttöisen mobiilitietokoneen nimi sormitietokone, lukuri, lätty vai jotakin muuta, Citroën tarjoaa luovaa teknologiaansa tämän välineen käyttäjille. Citroën World on iPad-sovellus, joka avaa ovet Citroën-maailmaan.

Citroën World -sovelluksen kautta käyttäjä pääsee tutustumaan "sormenpäätuntumalla" esimerkiksi Citroënin malliuutuuksiin, Citroën Racing -kilpatallin viimeisimpiin tapahtumiin tai Citroënin perinteeseen lukuisten arkistokuvien välityksellä. Alkuvaiheessa iPad-sovellus toimii ranskan ja englanninkielisinä ja sisältö mm. jälleenmyyjäkontaktien ja koeajovarausten osalta on rakennettu Keski- Euroopan markkinoille.

Perheen pienimpiä ajatellen on laadittu piirustusohjelma, jossa he voivat toteuttaa luovuuttaan maalaamalla suosikkiautonsa millä tahansa väreillä. Aikuisille puolestaan on tarjolla kaikki Citroën- malliston esitteet ja tiedot koeajon varaamiseksi mahdollisimman vaivattomasti.

Survolt tietokonepelin tähtenä

Samaan aikaan myös Citroën Survolt, täyssähköinen kilpa-auto, osallistuu tietokonepelin "Asphalt 6 Adrenaline" uusimpaan versioon tarjoten kaikille halukkaille kokemuksen todella nopean sähköauton ajamisesta. Peli on räätälöity iPad- ja iPhone alustoille.

Tätä kilpa-ajopeliä on tähän mennessä toimitettu jo 15 miljoonalle ostajalle. Tätä peliä, joka on suunniteltu erityisesti iPad- ja iPhone-mobiililaitteisiin sopivaksi, voidaan uusimman teknologian ansiosta pelata yhteislähdöllä jopa kuuden muun pelaajan kanssa. Kilparadat ovat todenmukaisia ja suunniteltu yksityiskohtaisesti .

Auto-Bon Oy on maahantuonut Citroënia vuodesta 1981. Citroënin historia Suomessa on kuitenkin vanhempaa perua: jo vuonna 1934 Korpivaaraan kuulunut Autoliike Teho solmi edustussopimuksen Citroënin kanssa.