Citroënin elokuun kuukausitiedote

•   Citroën edelleen tuhdissa kasvussa pakettiautokaupassa

•   Rättärit suuntasivat Puumalasta suoraan Puolaan

•   Citroën ennakoi Frankfurtissa kanvaskattoisen Méharin paluuta

•   Citroënin WRC-kuljettajille näytön paikka

Citroën edelleen tuhdissa kasvussa pakettiautokaupassa

Citroënin suosio pakettiautojen ostajien keskuudessa on säilynyt vahvana koko vuoden. Tammi-heinäkuun aikana Citroën myi 307 tavara-autoa, kun viime vuonna vastaavaan aikaan kauppoja tehtiin 171. Kumulatiivinen muutos oli huimat 79,5 prosenttia, mikä on selkeästi kovin lukema kotimaisessa pakettiautomyynnissä koko jakson aikana. Citroënin markkinaosuus nousi samaan aikaan 4,7 prosenttiin viime vuoden 2,8:stä. Citroën oli näin Suomen 6. suosituin pakettiautomerkki. Kasvun takana on uusi Jumper, joka on kerännyt paljon kiitosta muunneltavuudellaan, tiloillaan ja kattavalla vakiovarustuksellaan.

Rättärit suuntasivat Puumalasta suoraan Puolaan

Osa Puumalan Lintusalossa 17.–19.7. kokoontuneista sadoista ”rättäreistä” kuljettajineen suuntasi suoraan Puolassa 28.7.­–2.8 pidettyyn 2CV-ystävien 21. maailmankokoukseen. Rättäristit kaikkialta maailmasta ovat kokoontuneet vastaavissa merkeissä jo vuodesta 1975 lähtien. Tällä kertaa Puolan Toruniin odoteltiin jopa 7000 autokuntaa ja 20 000 osanottajaa. Legendaarisella Citroën 2CV:llä on yhä maailmassa kymmeniä tuhansia innokasta ja värikästä kannattajaa eikä ihme – myytiinhän mallia yli 5 miljoonaa kappaletta, ja se oli tuotannossa ennätysmäiset 42 vuotta!

Citroën tunnustelee Frankfurtissa kanvaskattoisen Méharin paluuta

Citroënilla on monta rautaa tulessa syyskuun puolivälissä aukeavassa Frankfurtin autonäyttelyssä. Esillä on kaksi erottuvaa konseptimallia, joista Aircross nähdään ensi kertaa Euroopan mantereella. Citroën ennakoi myös hauskan ja ajattoman Méhari-kevytajoneuvon idean palaamista valmistukseen konseptimallissa, jossa Méharin parhaat piirteet yhdistyvät nykyiseen C4 Cactukseen. Citroën valmisti noin 150 000 kevyttä kanvaskattoista Méharia vuosina 1968–1987. Tuotantoautoista esittäytyvät uudistuneet C1- ja C4 Cactus -mallistot. Moottorialan uutuuksia ovat BlueHDi-dieselmoottorit, joista BlueHDi 150 ja 180 nähdään ensi kertaa Citroën C5:n voimalähteinä, sekä 3-sylinterinen PureTech-bensiinimoottoriperhe. Frankfurtin autonäyttelyn lehdistöpäivät järjestetään 15.–16.9., ja yleisölle näyttely aukeaa 17. syyskuuta.

Citroënin WRC-kuljettajille näytön paikka

Citroën World Rally Teamin johtaja Yves Matton on antanut nykyiselle kahdelle kärkikuljettajalleen, Mads Östbergille ja Kris Meekelle, kaksi kilpailua aikaa antaa näyttöjä ensi vuoden tallisopimusta varten. Tähän mennessä Citroën on määritellyt kuljettajiensa kilpailustrategian ja tulostavoitteen. Seuraavien kahden MM-rallin, Saksan ja Australian, kohdalla kuljettajat saavat itse kertoa millaisella suunnitelmalla ja tulostavoitteella kilpailuihin lähtevät. Suunnitelmien toteutumisilla on suuri rooli, kun Citroën lukitsee ensi vuoden tallikuljettajansa.

Lisätietoja: www.citroen.fi

CITROËN uutisarkisto: http://news.cision.com/fi/auto-bon-oy