Citroënin huhtikuun kuukausitiedote

C4 Cactus korjasi kaksi arvokasta palkintoa peräjälkeen

Dongfengin yhteistehdas aloitti oman automerkin valmistuksen Kiinassa

PSA lisää tuotantoaan Slovakiassa Citroën-mallilla

PSA Peugeot Citroën aikoo kasvattaa autonvalmistustaan Trnavan tehtaillaan Slovakiassa uudella Citroën-mallilla. Tehtaan vuosituotanto nousee yli 300 000 autoon vuoteen 2017 mennessä, Automotive News Europe kertoo. Yhtiö ei kuitenkaan ole vielä tarkemmin määrittänyt Trnavassa valmistettavaa mallia. Viime vuonna tehtaalla valmistui noin 255 000 autoa, ja tehtaan käyttöaste oli 85 prosenttia. Tänä vuonna valmistusmäärää on tarkoitus nostaa 20 000 autolla, ja sama taso pidetään yllä myös vuonna 2016.

Uusi Jumper 1,5-kertaisti Citroën-pakettiautojen myynnin

Vuoden ensimmäinen neljännes oli Citroënille menestyksekäs Suomen pakettiautokaupassa. Citroën myi 120 tavara-autoa, kun viime vuonna vastaavaan aikaan kauppoja tehtiin 79. Kumulatiivinen muutos oli 51,9 prosenttia eli myynti 1,5-kertaistui vuoden takaisesta. Citroënin markkinaosuus tammi-maaliskuussa nousi 4,1 prosenttiin viime vuoden 2,9:sta.

Citroën Aircross –konsepti tuo uutta ajattelua katumaasturiluokkaan

Citroënin esittelemä Aircross-konseptiauto osoittaa, että kulmikkaiden katumaasturien aikakausi on ohi. Soljuvat, luonnolliset muodot sekä sileät ja harmoniset etu- ja takapuskurit kertovat Citroënin uudesta identiteetistä. C4 Cactuksessa jo nähdyt kylkien Airbump-kylkisuojat on mallissa sopeutettu SUV-luokan tarpeisiin. Sisätilat ovat avoimet, valoisat ja värikkäät, ja matkustamo on täynnä nerokkaita säilytysratkaisuja. Tuulilasinäytön lisäksi Citroën Aircrossissa on kaksi 12-tuumaista panoraama-HD-näyttöä, joiden kehittynyt grafiikka takaa käyttäjille uskomattoman elämyksen. Käyttövoiman mallille antaa ladattava plug-in-hybriditekniikka, joka yhdistää 1,6 THP-bensiiniturbomoottorin ja taka-akselille sijoitetun sähkömoottorin. Kaupunkiajaminen pelkällä sähkömoottorilla on mahdollista noin 50 kilometrin toimintasäteellä. Moottorien yhteisteho on noin 313 hv, mutta yhdistetty kulutus jää silti ainoastaan 1,7 litraan/100 km ja CO2-päästöt 39 grammaan/km.

C4 Cactus korjasi kaksi arvokasta palkintoa peräjälkeen

Citroën C4 Cactuksen voittokulku jatkuu. Malli korjasi maaliskuussa Car of The Year 2015 –tittelin carbuyer.co-palvelun järjestämässä kilpailussa Isossa-Britanniassa. C4 Cactus voitti koko kisan yleiskilpailun, johon otti osaa 20 eri koko- ja mallisarjan luokkavoittajaa. C4 Cactus oli myös kilpailun ”Best Economical Car”, kun taas parhaaksi 7-paikkaiseksi valittiin Grand C4 Picasso. Toinen tunnustus tuli New Yorkissa pääsiäisen alla: C4 Cactus voitti World Car Design 2015 –tittelin valtavirtoja haastavalla muotoilullaan. New Yorkin kansainvälisessä autonäyttelyssä jaetun palkinnon ovat aikaisemmin voittaneet esimerkiksi Jaguar F-Type, Aston Martin Rapide ja Chevrolet Camaro. Tähän mennessä Citroën C4 Cactus on kerännyt yhteensä 30 merkittävää palkintoa ympäri maailmaa.

Dongfengin yhteistehdas aloitti oman automerkin valmistuksen Kiinassa

Citroën C4:n ja Peugeot 408:n käyttämälle PF2-perusrakenteelle pohjautuva keskikokoluokan Aeolus L60 –sedan näki päivänvalon Kiinassa maaliskuussa. Mallia valmistava Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA) on PSA:n ja kiinalaisen Dongfeng Motorin yhteisyritys Wuhanissa keskisessä Kiinassa. DPCA aikoo jatkossa lanseerata vähintään yhden uuden Aeolus-mallin vuodessa, seuraavan alkuvuonna 2016. Viime vuonna DPCA myi Kiinassa 704 000 Citroën- ja Peugeot-autoa, ja PSA-merkkien myynti kasvoi 28 prosenttia.

Lisätietoja: www.citroen.fi

CITROËN uutisarkisto: http://news.cision.com/fi/auto-bon-oy