CITROËNIN HUHTIKUUN KUUKAUSITIEDOTE

-        Citroën-pakettiautot hyvässä vauhdissa alkuvuoden aikana

-        Jumpyt loistivat Postin ajotapakilpailussa Ivalossa

-        DS:n mallisto täydentyi Suomessa, hinnat alkaen 18 999 euroa

-        PSA rankattiin jälleen vastuullisimmaksi autonvalmistajaksi

Citroën-pakettiautot hyvässä vauhdissa alkuvuoden aikana

Citroën myi maaliskuussa 37 uutta pakettiautoa ja tammi-maaliskuun aikana 153 kappaletta, mikä toi 4,7 prosentin markkinaosuuden. Myynti lisääntyi 27,5 prosenttia verrattuna vuoden 2015 ensimmäiseen neljännekseen. Suosittuja Jumpereita autoista oli 116 (+ 54,7 %) ja Jumpyja 26 kappaletta. Jumper on tällä hetkellä maan 7. kysytyin pakettiautomalli.

Jumpyt loistivat Postin ajotapakilpailussa Ivalossa

Loppuvuonna 2014 Postin käyttöön tilatut Citroën Jumpy –jakeluautot pääsivät tositoimiin Ivalossa, jossa käytiin eri maiden postien kansainvälinen ajotapakilpailu. Kisaratana toimi Nokian Renkaiden testirata, ”White Hell”, jossa autojen suorituskykyä ja taloudellisuutta kokeiltiin äärioloissa. Jumpyilla ajanut Suomen Postin joukkue voitti kilpailun, ja Jumpyt keräsivät runsaasti kiitosta kisakuskeilta. Toisen sijan korjasi Irlannin An Post, ja kolmanneksi sijoittui Espanjan Correosin joukkue.

DS:n mallisto täydentyi Suomessa, hinnat alkaen 18 999 euroa

Suomen uusimman automerkin DS:n malliston täydentyminen käynnistyi Suomessa maaliskuussa, kun DS 3 ensiesiteltiin Stockmann-tavaratalon Pariisi-viikkojen aikana. Sporttisen ,erottuvan ja elegantin DS-malliston hinnat alkavat DS 3:n 18 999 euron lähtöhinnasta (ilman toimituskuluja). Astetta isompaan luokkaan kuuluva DS 4 maksaa alk. 27 998 euroa, DS 4 Crossback 29 392 euroa ja DS 5 33 573 euroa. Koko DS-malliston CO2-päästöt sijoittuvat 99­–­135 gramman haarukkaan. DS-mallisto on saatavissa koko Suomen kattavan Citroën-jälleenmyyntiverkoston kautta. Mallistoon voi tutustua tarkemmin osoitteessa www.driveds.fi.

PSA rankattiin jälleen vastuullisimmaksi autonvalmistajaksi

PSA Peugeot Citroën saavutti kiistattoman ykkössijan saksalaisen Oekom-luokituslaitoksen listauksessa, jossa arvioitiin maailman vastuuntuntoisimpia teollisuusyrityksiä. Mukana oli yhteensä 3700 yritystä, jotka asetettiin paremmuusjärjestykseen YK:n kestävän kehityksen periaatteiden perusteella. PSA sijoittui viime vuonna kolmanneksi, mutta otti nyt haltuunsa koko autoalan ykkössijan arvosanalla B, joka oli korkein yrityksille ylipäänsä myönnetty arvosana. PSA:n vahvuuksina Oekom piti niin tuotannon kuin automalliston CO2-päästöjen alentamisessa saavutettuja tuloksia, PSA:n päästömittauksissa noudattamaa läpinäkyvyyden ja avoimuuden politiikkaa sekä sen päätöstä käyttää tehokasta, mutta kuluttajan kannalta edullista puhdasta teknologiaa. Oekomin lisäksi PSA on saavuttanut ykkössijan vastaavassa ranskalaisen Vigeon vastuututkimuksessa.

Lisätietoja: www.citroen.fi

CITROËN - ja DS- uutisarkisto: http://news.cision.com/fi/auto-bon-oy