Citroënin joulukuun kuukausitiedote

•  Citroën-myyntiverkoston menestyjät palkittiin

•  Citroënille tulossa vahva vuosi pakettiautorintamalla

•  Hämeenlinnalainen Kantaputki vaihtoi koko autokaluston kerralla

•  Citroën laajentaa sähköautomallistoa E-Meharilla

•  Linda Jackson: uusi jousitusratkaisu vuonna 2017

Käyttöauto Kokkola on Vuoden Citroën-jälleenmyyjä 2015

Päättyvän vuoden parhaat suoritukset Citroën-automyyntiverkostossa on palkittu. Vuoden parhaana jälleenmyyjänä huomioitiin Käyttöauto Kokkola. Palkinnon noutivat paikallisjohtaja Juha Vainionpää ja merkkivastaava Sami Pollarikoski. Parhaana henkilöautomyyjänä palkittiin automyyjä Jiri Sikiö Veho Herttoniemestä ja parhaana hyötyajoneuvomyyjänä Juha Koponen Hartikainen Oy:n Joensuun liikkeestä. Erikoishuomion, eli Andre Citroën-kunniamaininnan parhaasta yhteistyöstä sai Lappeenrannassa, Kotkassa, Kouvolassa ja Imatralla Citroën-myyjänä toimiva Auto-Suni-ketju.

Citroënille tulossa vahva vuosi pakettiautorintamalla

Citroën myi tammi-marraskuun välisenä aikana 489 pakettiautoa, kun viime vuonna vastaavaan aikaan kauppoja tehtiin 287. Kumulatiivinen muutos oli 70,4 prosenttia, mikä on omassa luokassaan kotimaisen pakettiautomyynnin valtamerkeillä koko vuoden aikana. Citroën on Suomen 6. suosituin pakettiautomerkki ja myydyin ranskalainen pakettiautovalmistaja. Markkinaosuus nousi samaan aikaan 4,7 prosenttiin viime vuoden 3:sta. Kasvun takana on uusi Jumper, jonka myynti on samaan aikaan yli kaksinkertaistunut 352 kappaleeseen ja 3,4 prosentin markkinaosuuteen. Jumper on maan 9. suosituin pakettiautomalli.

Hämeenlinnalainen Kantaputki Oy laittoi kerralla koko kaluston uusiksi

Hämeessä operoiva LVI-yritys Kantaputki Oy suoritti näinä aikoina harvinaisen autokaupan. Yritys osti kerralla kahdeksan Citroën Jumper-pakettiautoa LänsiAuto Oy:n Hämeenlinna toimipisteestä. Autot tulivat runsaasti liikkuvien LVI-asentajien käyttöön. Asentajat saivat olla hankintapäätöstä tekemässä. johon vaikuttivat mm. Citroën Jumperin helppo lastattavuus, markkinoiden levein tavaratila ja kokonaisedullinen hankinta.

Citroën laajentaa sähköautomallistoa E-Meharilla

Citroënin uusin sähköautomalli kunnioittaa vuoden 1968 Meharin aloittamia perinteitä. Uusi E-Mehari (pituus 3,81 m, leveys 1,87 m ja korkeus 1,65 m) on nelipaikkainen kompakti avomalli, joka kori- ja alustaratkaisut viestivät auton soveltuvuudesta myös vapaa-aikaan ja hauskanpitoon. Kori on muovirakenteinen ja siten täysin ruostumaton ja hyvin helppohoitoinen. E-Mehari on toteutettu yhdessä ranskalaisen Bollorén kanssa, jonka toimittamat 30 kWh:n litium-metallipolymeeriakut tarjoavat autolle 110 kilometrin huippunopeuden ja jopa 200 kilometrin toimintasäteen kaupunkiajossa. Akut saa täyteen lyhimmillään 8 tunnissa 16A pistorasiasta, joten lataus onnistuu hyvin myös kotioloissa. Citroën E-Mehari rakennetaan Rennesin tehtaalla, ja malli lanseerataan Ranskassa keväällä 2016. Toistaiseksi E-Mehari tulee myyntiin vain Ranskassa.

Linda Jackson: uusi jousitusratkaisu vuonna 2017

Citroënin toimitusjohtaja Linda Jackson vakuuttaa Autocar-lehden haastattelussa, että Citroën ei ole tinkimässä yhtään valmistamiensa autojen alustamukavuudesta. Tänä vuonna tulee kuluneeksi 60 vuotta siitä, kun kaasunestejousitus esiteltiin DS-mallin etu- ja taka-akselilla vuonna 1955. Jo sitä ennen ratkaisu oli nähty Traction Avantin takajousituksessa. Pääjohtaja Linda Jacksonin mukaan vallankumouksellinen jousitusratkaisu esitellään jo vuonna 2017.

Lisätietoja: www.citroen.fi

CITROËN - ja DS- uutisarkisto: http://news.cision.com/fi/auto-bon-oy