Citroënin lokakuun kuukausitiedote

- Citroën tarjoaa konseptielämyksiä Champs-Elyséella

- Uusi C4-sedan esiteltiin Kiinan Chengdun autonäyttelyssä

Citroën lähellä pakettiautomyynnin kaksinkertaistamista

Kolmen vuosineljänneksen eli tammi-syyskuun aikana Citroën myi 424 tavara-autoa, kun viime vuonna vastaavaan aikaan kauppoja tehtiin 219. Kumulatiivinen muutos oli 93,6 prosenttia, mikä on ylivoimaisesti kovin lukema kotimaisen pakettiautomyynnin valtamerkeillä koko vuoden aikana. Citroën on onnistunut lähes kaksinkertaistamaan myyntinsä ja on näin Suomen 6. suosituin pakettiautomerkki. Markkinaosuus nousi samaan aikaan 5 prosenttiin viime vuoden 2,8:stä. Kasvun takana on uusi Jumper, jonka myynti on samaan aikaan lisääntynyt lähes 153 prosenttia 311 kappaleeseen. Jumper on maan 8. suosituin pakettiautomalli ja vain 10 kappaletta jäljessä Toyota Hiluxista.

C4 Cactus loisti ALD Automotiven kulutustestissä

Citroën C4 Cactus BlueHDi 100 S&S ylsi loistavaan 2,7 litran keskikulutukseen ALD Automotiven yritysautojen kulutusvertailussa Isossa-Britanniassa. Malli osallistui sarjaan, jossa verrattiin dieselkäyttöisiä autoja, joiden CO2-päästöt jäävät alle 100 g/km. Tulos nosti sen luokan 3. sijalle, ja normin mukainen 3,4 litran keskikulutus parani 24,3 %. Tulos oli myös koko kulutuskilpailun 3. pienin ja vain hieman jäljessä yleiskilpailun voittajasta, joka oli Peugeot 208 BlueHDi 75. Pienten pakettiautojen sarjan voittaja oli puolestaan uusi Berlingo BluHDi 100 S&S L2, jonka kulutukseksi mitattiin testimatkalla vain 4,1 litraa/100 km.

C4 Grand Picasso uusi voittonsa WhatCar-vertailussa

”Suurempia 7-paikkaisia tila-autoja löytyy, mutta laajan matkustamon ja älykkäiden istuinjärjestelyiden ansiosta harva malli on yhtä käytännöllinen. Äläkä huolehdi 2-litraisista dieseleistä: tämä 1.6 e-HDi on niitä joustavampi, hiljaisempi ja tehokkaampi”. Näin summaa brittiläisen WhatCar-lehden vertailutuloksia päätoimittaja Tom Webster, sillä Citroën C4 Grand Picasso uusi viimevuotisen voittonsa suurten tila-automallien vertailussa. Mallin vahvuuksiksi laskettiin tuloksia laskettaessa myös järkevä hintataso, yksittäin liukuvat ja kallistuvat keskirivin istuimet sekä vertailumallin hyvä varustelutaso.

Citroën tarjoaa konseptielämyksiä Champs-Elyséella

Citroënin kansainvälinen näyttelytila C­_42 Pariisin Champs-Elyséella on syksyn ajaksi viritetty nykyisten ja menneiden tuotanto- ja konseptimallien esittelyä varten. CITROÊN REMIX –kokoelmanäyttelyn uusin malli on Frankfurtissa debytoinut Cactus M –konseptimalli, joka on saanut monia piirteitä klassisesta canvas-kattoisesta Méhari-mallista. Muita katseenvangitsijoita Pariisin sydämessä ovat UFO (2011), 2 CV 007 vuoden 1981 Bond-leffasta For Your Eyes Only sekä C10 Prototype 1950-luvun puolivälistä – auto, jossa André Lefebvren johdolla tutkittiin mahdollisuuksia hyvin kevytrakenteisen perheauton toteuttamiseen. ”Taideauto” Citroën GS Arrows puolestaan on varsinainen väri-iloittelu vuodelta 1976, sillä taiteilija Jean-Pierre Lihoun viimeistelemästä mallista löytyy peräti 73 eri värisävyä.

Uusi C4-sedan esiteltiin Kiinan Chengdun autonäyttelyssä

Kiinan markkinoille tarkoitettu C4-sedan näki päivänvalon syyskuussa Chengdun autonäyttelyssä. Mallin esitteli Dongfeng Citroën, joka korvaa uutuudella aikaisemman C-Quatren. Molemmat kuuluvat porrasperäiseen C-segmenttiin, joka vastaa 60 prosentista Kiinan henkilöautomyyntiä. C-Quatren osuus Kiinan Citroën-myynnistä oli 30 prosenttia vuonna 2014. Uusi C4-sedan valmistetaan Wuhanissa, ja mallistoon saadaan esimerkiksi 130 hevosvoiman 3-sylinterinen bensiinimoottori joko manuaali- tai automaattivaihteistolla. Keskikonsolin kosketusnäyttö ja kuolleen kulman varoitusjärjestelmä ovat vakiovarusteita. Dongfeng Citroënin myyntiverkosto Kiinassa saavutti vastikään 1. sijan vuoden 2015 JD Power CSI –tutkimuksessa (Customer Service Index), jossa arvioitiin paikallisten automerkkiverkostojen toiminnan tasoa ja palvelukykyä.

Lisätietoja: www.citroen.fi

CITROËN - ja DS- uutisarkisto: http://news.cision.com/fi/auto-bon-oy