Citroënin maaliskuun kuukausitiedote

- Citroën C4 päivitettiin entistä säästeliäämmäksi ja tyylikkäämmäksi

- C4 Cactus hakee kolmeakymmentä kokeilunhaluista koeajajaa

- Citroën Berlingo osoitti vahvuutensa saksalaisessa katsastusvertailussa

- DS:n Yves Bonnefont: ”Kolme viidestä DS-asiakkaasta on meille uusia”

Jumper veti Citroënin huippukasvuun kotimaan tavara-autokaupassa

Vuoden ensimmäiset kuukaudet toivat Citroënille menestystä Suomen pakettiautokaupassa. Citroën myi kotimaassa kaikkiaan 82 tavara-autoa, kun viime vuonna vastaavaan aikaan kauppoja tehtiin 43. Kumulatiivinen muutos oli 90,7 prosenttia eli myynti lähes kaksinkertaistui. Kasvuluku on kovin kotimaisessa pakettiautomyynnissä. Citroënin markkinaosuus tammi-helmikuussa nousi samalla 4,4 prosenttiin viime vuoden 2,3:sta. Citroën oli näin Suomen 7. suosituin pakettiautomerkki. Menestyksen takana on erityisesti uusiutunut Jumper, jonka vahvuutena ovat modernit ja pienikulutuksiset moottorit, kokoluokkansa levein tavaratila (1422 mm) sekä hyvä varustelu (esimerkiksi kosketusnäyttö vakiona). Kattavasti vakiovarustellun Jumperin hinnasto alkaa ainoastaan 28 121 eurosta.

Citroën C4 päivitettiin entistä säästeliäämmäksi ja tyylikkäämmäksi

Toisen sukupolven Citroën C4 on maaliskuun lopusta lähtien saatavissa varustettuna maailman edistyksellisimmällä moottoriteknologialla. Tarjolla olevat kolmisylinteriset PureTech-bensiinimoottorit ja BlueHDi-dieselmoottorit täyttävät Euro 6 –päästövaatimukset. BlueHdi 100 -mallissa kulutus on pienimmillään enää 3,3 litraa sadalla kilometrillä. Tämä vastaa 86 gramman CO2-päästöjä kilometrillä. Uuden C4:n PureTech 130 –moottorin ja 6-portaisen automaattivaihteiston yhdistelmä on pienentänyt CO2-päästöjä peräti 46 g/km edeltävän malliin verrattuna ja on enää 113 g/km. Samalla sisustaa on selkeytetty ja 7”-kosketusnäyttö on vakiona kaikissa malleissa. Myös ulkoisesti C4 on saanut uutta ilmeikkyyttä uudistuneiden LED-päiväajovalojen ja kolmiulotteisilta näyttävien takavalojensa ansiosta.

C4 Cactus hakee kolmeakymmentä kokeilunhaluista koeajajaa

Osoitteessa rakasturanskalaiseen.fi on vielä noin viikon ajan käynnissä kilpailu, jossa kolmekymmentä valittua hakijaa saa 10 viikoksi käyttöönsä Citroën C4 Cactuksen. Koeajojakson jälkeen yksi voittaa auton käyttöönsä vuodeksi! Lisäksi kaikkien Citroën-mallien koeajajien kesken arvotaan matka Fidzille sekä lukuisia pienempiä palkintoja. Cactus-kuskiksi voi hakea sinkku, pariskunta, lapsiperheellinen, iäkkäämpi herrasmies tai nainen, koiraihminen tai käytännössä kuka tahansa. Myös kaveri- ja duuniporukat sekä erilaiset yhteisöt voivat laittaa hakemuksen sisään osoitteessa www.rakasturanskalaiseen.fi/c4cactuscrew.

Citroën Berlingo osoitti vahvuutensa saksalaisessa katsastusvertailussa

Citroën Berlingo oli luotettavin yli 100 000 kilometriä ajettu pieni pakettiauto saksalaisen Dekran vikatilastoraportissa. Dekran tilastoissa on mukana yli 15 miljoonaa ajoneuvoa kahden viimeisen vuoden ajalta. Berlingo osoitti pitkäaikaisen luotettavuutensa viemällä kärkisijan 100 001-150 000 kilometriä ajettujen pienten pakettiautojen luokassa. Mukana oli yhdeksän eri autoluokkaa kolmessa ajokilometriryhmässä. Ranskalaisia luokkavoittajia löytyi tästä joukosta vain kaksi, toisena siis Berlingo. Uusiutunut ja entistä modernimpi Berlingo-versio esiteltiin juutu Geneven autonäyttelyssä. Suomen markkinoille auto saapuu syyskesällä.

DS:n Yves Bonnefont: ”Kolme viidestä DS-asiakkaasta on meille uusia”

DS aikoo perustaa omia erikoismyymälöitä maailman 200:aan johtavaan suurkaupunkiin. Näistä 30 kaupunkia sijaitsee Pohjois-Amerikassa, yhtiön toimitusjohtaja Yves Bonnefont kertoo Automotive News Europen haastattelussa. ”DS:n ostajat välittävät suuresti imagostaan, jota he autovalinnallaan heijastavat. Noin 500 000:sta DS-mallista, jotka olemme myyneet, 300 000 on mennyt asiakkaille, jotka eivät ennen ole omistaneet Citroënia tai Peugeotia”, Bonnefont huomauttaa.