CITROËNIN PÄÄJOHTAJA GILLES MICHEL TOISIIN TEHTÄVIIN

Presidentti Nicolas Sarkozyn perustaman Fonds Stratégique d’Investissementin eli Ranskan SWF-rahaston johtokunta on nimittänyt rahaston toimitusjohtajaksi Gilles Michelin. Gilles Michel toimi sekä Automobiles Citroënin pääjohtajana että PSA Peugeot Citroën hallituksen jäsenenä 19.12.2008 saakka.

Michelin kokemukseen pohjautuva liiketoiminnallinen asiantuntemus on korvaamaton apu uuden rahaston johdossa. Michel on viimeksi kuluneiden 20 vuoden aikana työskennellyt Saint-Gobainin ja vuodesta 2001 PSA Peugeot Citroënin palveluksessa. Uuden rahaston on tarkoitus tukea Ranskan taloutta sekä erityisesti teollista sektoria kriisiaikana.

Gilles Michel ehti toimia Automobiles Citroënin pääjohtajana vuodesta 2007. Michelin toimia hoitaa toistaiseksi Christiann Streiff, joka on PSA Peugeot Citroënin sekä Automobiles Citroënin hallituksen puheenjohtaja.

Auto-Bon Oy on maahantuonut Citroënia vuodesta 1981. Citroënin historia Suomessa on kuitenkin vanhempaa perua: jo vuonna 1934 Korpivaaraan kuulunut Autoliike Teho solmi edustussopimuksen Citroënin kanssa.