Gardemeister jatkaa kärjen tahdissa Saksan MM-rallissa

Yksityistallin Citroënilla ajava Toni Gardemeister jatkoi tasaisen vakuuttavaa vauhtiaan Saksan MM-rallin toisena päivänä. 15 ajetun erikoiskokeen jälkeen Gardemeister kurvaa yötauolle neljäntenä. Kärjessä kaasuttelevat Citroënin tehdaskuljettajat Sebastien Loeb ja Daniel Sordo. Loeb on ajamassa kohti viidettä Saksan rallin voittoa. Gardemeister on Loebia perässä 2.39 minuuttia. Citroën kuljettajien väliin kolmanneksi on kiilannut Marcus Grönholm. Suomalaiskuljettajien eroa on 25 sekuntia.

-Tänäänkin on riittänyt liukasta ja tarkkana on pitänyt olla. Paikoin on satanut ja paikoin on ollut kuivaa, joten aikamoista rulettia on taas pelattu renkaiden suhteen, Gardemeister kuvaili toisen päivän ajo-olosuhteita. Ranskalaisen yksityistallin PH-Sportin Citroën Xsara WRC on toiminut suomalaisen käsissä luotettavasti ja odotusten mukaan ilman ongelmia. Gardemeister putosi kolmannelta tilalta neljänneksi 12. erikoiskokeella, jolla hän oli ensimmäinen, joka joutui sateen kastelemalle tielle. Kokonaisuutena meno on ollut kokeneen kuljettajan mieltä tyydyttävää. -Grönholm tuli ohi, mutta olemme pystyneet ajamaan Citroënin tehdaskuskien tahtiin ja joillakin pätkillä jopa paremmin. Näyttää siltä, että pärjäämme kärjelle vaihtelevissa ja vaikeissa oloissa, vähän kuin Monte Carlon tapaan. Huomenna on vielä mahdollisuuksia nousta palkintokorokkeelle, Gardemeister arvioi omaa suoritustaan. Saksan rallin päätöspäivänä sunnuntaina ajetaan neljä erikoiskoetta, joilla on mittaa yhteensä 68,19 kilometriä. Erikoiskoe 16 käynnistyy kello 9.38 Suomen aikaa. Rallin voittaja on selvillä puolen päivän jälkeen. Lisätietoja: Risto Immonen, viestintäpäällikkö, Auto-Bon Oy, puh. 010 569 7225