GTbyCITROËN konseptiautolle Louis Vuitton:in Classic Concept Award 2008 -palkinto

Viime syksynä Pariisin Autonäyttelyssä ihastuttanut konseptiauto GTbyCITROËN seuraa aiemman konseptiauton, C-Métissen, vuonna 2006 viitoittamaa tietä pokkaamalla Louis Vuittonin jakaman Classic Consept Award 2008 – palkinnon. Palkinto ojennetaan voitokkaalle konseptiautolle Genevessä 2. maaliskuuta 2009.

GTbyCITROËN on osoitus rajoja ylittävästä yhteistyöstä tavallisen sekä digitaalisen maailman välillä. Citroënin ja Polyphony Digitalin yhteistyönä toteuttaman konseptin aiheena oli unelmien kilpa-auto, joka on muotoilultaan sekä elegantti että voimakas. Luis Vuitton Classic Concept Award 2008 – asiantuntijaraati Christian Philippsenin johtamana ihastui tähän piirteeseen valitessan vuoden 2008 parasta prototyyppiä.

Gran Turismo – konsolipeliin suunniteltu GtbyCITROËN edustaa kilpa-autoilun maailmaa, mitä kuvastavat sen dynaaminen tyyli, sulavat linjat sekä terävät grafiikat. Ajoneuvon ylisuuri ja liioitellun pitkä perä saa aikaiseksi jatkuvuuden tunteen korostaen samalla visuaalisesti ajoneuvon nopeutta. Auton kyljissä asteittain valkoisesta harmaaseen muuttuva väri lisää liikkeen vaikutelmaa. Sisätilojen muotoilu lujittaa osaltaan auton dynaamista sekä voimakasta tyyliä. Ohjaamossa laadukkaat, ammattitaidoilla työstetyt materiaalit yhdistyvät huipputekniikkaan, jotka takaavat kilpailullisen ajoasennon.

Pelissä GTbyCITROËN on täysin päästötön, sillä voiman sekä vauhdin ajoneuvo saa polttokennoston tuottamasta sähköstä. Vaihtoehtoisesta kulkuvoiman lähteestään huolimatta GTbyCITROËN on suunniteltu ottamaan tosissaan mittaa vahvimmista kilpailijoistaan ja samalla edustamaan Citroënin ympäristöajattelua.

GTbyCITROËN kuvastaa Citroënin rohkeaa luovuutta sekä ennakkoluulotonta kekseliäisyyttä. Kiitelty konseptiauto on esillä Geneven Autonäyttelyssä Citroënin osastolla 15. maaliskuuta saakka.

Lisätietoja: Hanna Räisänen, viestintäkoordinaattori, Auto-Bon Oy, 050 3512674, hanna.raisanen@veho.fi Valokuvat palkintogaalasta saatavilla 3.3.2009 osoitteesta: citroen-presse.com.

Avainsanat: