Janne Tuohinolle rallin MM-pisteitä Jyväskylässä

Janne Tuohino ajoi Citroën Xsara WRC-autollaan kuudenneksi sunnuntaina päättyneessä Suomen MM-rallissa. Pistesaalis oli kolme ja ne olivat kakkoskuljettaja Mikko Markkulalle hänen ensimmäiset MM-pisteet.

- Jäin liikaa kärjestä jo ensimmäisenä päivänä ja se oli pettymys. EK-ajat eivät olleet sellaisia kun odotin, hän tuumaili Jyväskylässä rallin jälkeen. Ilmeisesti tauko edellisiin ralleihin oli liian pitkä, sillä sain ajorytmistä kiinni vasta rallin toisena päivänä. Parin päivän harjoitusrupeama Citroënin WRC-autolla ennen rallia olisi auttanut. - Ajoni parani loppua kohti. Opin nimittäin ajamaan Citroënin kierroskoneella, autoa piti vinguttaa ja moottorin kierrokset piti pitää yli 6 000 ennen kuin vauhtia ja vääntöä riitti tarpeeksi. Auto toimi kun kello ja tiimi saumattomasti. Jatko on nyt auki, pitää istua alas ja miettiä tilannetta, hän kertoi ajettuaan Jyväskylän Podiumilta alas.

Auto-Bon Oy on maahantuonut Citroënia vuodesta 1981. Citroënin historia Suomessa on kuitenkin vanhempaa perua: jo vuonna 1934 Korpivaaraan kuulunut Autoliike Teho solmi edustussopimuksen Citroënin kanssa.