Juho Hänninen Walesissa juniorien kuudentena avauspäivän jälkeen

Walesissa ajettavan kauden 2006 viimeisessä MM-rallissa juniorien MM-sarjassa etuvetoisella Citroën C2 S1600 –autolla kilpaileva Juho Hänninen ajaa luokkansa kuudentena avauspäivän jälkeen.

Suomalaisen ralliautoilun tulevaisuuden lupauksien joukkoon kuuluvan Juho Hännisen rallikausi 2006 huipentuu kauden viimeiseen MM-osakilpailuun Walesin MM-ralliin, jonne 25-vuotias punkaharjulaiskuljettaja starttaa juniorien MM-sarjassa kilpailevan Citroënin ykköstiimin PH Sportin C2 S1600 -kalustolla ja huoltamana. Hänniselle sekä hänen kartanlukijalle Marko Salliselle matka Walesiin sekä kokemus etuvetoisesta Citroën C2 S1600 –autosta on laatuaan ensimmäinen. Hänninen pääsi testaamaan vain yhden päivän ajan tulevaa kilpuriaan Uuden-Seelannin MM-rallin jälkeen Ranskassa.

Walesissa päivän kuusi erikoiskoetta sujuivat 25-vuotiaalta Hänniseltä lähes tulkoon ennakkosuunnitelmien mukaisesti. Tosin kaksi rengasrikkoa hidasti suomalaiskuljettajan menoa.
- Olipa tapahtumarikas päivä. Ensimmäisellä EK:lla sammutin auton yhteen risteykseen ja aikaa kului kun kuuma moottori ei heti käynnistynyt. Seuraavalla EK:lla takarengas puhkesi ja jouduin ajamaan 14 km tyhjällä renkaalla.
- Vielä viimeisellä EK:lla eturengas tyhjeni 4 km ennen maalia. Myös laturin merkkivalo paloi, joten säästin auton sähköjä, ajoin EK:n pimeässä ilman lisävaloja, Hänninen kertasi päivän tapahtumia.
- Tässä luokassa rengasrikko tulee todella helposti. En mielestäni osunut mihinkään ja mitään tilanteita ei ole ollut. Huomenna lauantaina aion nostaa vauhtia. Säädin päivän aikana hieman alustaa ja jarruja. Auto on hyvä kaikin puolin ja mikä tärkeintä, se on ehjä, joten sillä on hyvä hyökätä huomenna.
- Vaikka avauspäivä oli enemmän opettelua kuin rallin ajamista niin kuuden EK:n aikana sain mielestäni jo hyvin juonesta kiinni. Tästä on hyvä jatkaa, Hänninen raportoi Walesista.

Tuloksia Wales 1. ajopäivä:
1. Marcus Grönholm Ford 1.14.51,9
2. Petter Solberg Subaru + 25,8
3. Manfred Stohl Peugeot + 48,1
30. Juho Hänninen Citroën C2 (S1600/6.) + 14.53,5

Auto-Bon Oy maahantuo, markkinoi ja myy jälleenmyyjäverkostonsa välityksellä Citroen- DS- ja Peugeot-merkkisiä henkilö- sekä tavara-autoja, niiden varaosia, tarvikkeita ja niihin kytkeytyviä palveluja kuluttajille Suomessa sekä vastaavasti Peugeot-merkin tuotteita Baltiassa. Auto-Bon Oy kuuluu Bassadone Automotive Groupiin ja sen maahantuomien tuotteiden jälleenmyyntiverkosto kattaa koko maan.