Juuso Pykälistö MM-pisteille Sardiniassa

Sardinian Supermag-ralli päättyi suomalaisittain mukavasti. Seitsemäntoista erikoiskokeen jälkeen pistesijoille pääsi kolme suomalaista kuljettajaa; Marcus Grönholm, Toni Gardemeister sekä Juuso Pykälistö. Kronos Racingin molemmat Citroën Xsara WRC –autot pääsivät maaliin harvinaisen kovan ja vaativan rallin jälkeen.

Hydrauliikkaongelmat haittasivat molempien OMV-tallin WRC-autojen vauhtia jo perjantaista EK8 lähtien. ”Alaspäin vaihtaessani en voinut olla varma, että oikea vaihde on päällä”, sanoi Pykälistö. ”Lauantaina oli kolme kertaa ulosajo jo lähellä, onneksi tiimi sai vaihdettua vaihdelaatikon ja auto toimi paremmin, muttei täydellisesti”. ”Tämä ralli oli todella raskas ja hidas, pidän enemmän vauhtiralleista, joilla pystyy ajamaan paljon nopeammin. Sardinia-ralli on kuin selviytymiskoe, jos pääset maaliin saat melko varmasti myös MM-pisteitä” kertoi Pykälistö Porto Rotondon huvivenesatamassa maaliin tulon jälkeen. ”Käsittämätöntä miten auto kesti maaliin asti, tiet olivat kapeita ja täynnä kuoppia, monttuja ja reikiä”, tokaisi kartanlukijana toiminut Mika Ovaskainen. ”Belgialaisen yksityistallin Kronos Racingin tiimi teki erinomaisen työn huoltaessaan automme rallin ajan maaliin saakka”. Marc Van Dalen Kronos Racing tallin johtaja oli yhtä hymyä kun molemmat Citroënin tulivat maaliin asti. ”Olen todella tyytyväinen, Juuso ja Mika saivat ensimmäisen MM-pisteensä, ja tallimme osoitti pystyvänsä hoitamaan kaksi autoa maaliin saakka”, Marc kertoi Olbian sataman Service Parkissa. Kronos Racing ajattaa Kreikan rallissa juhannuksena 24.-26.6 kahta Citroën Xsara WRC –autoa, toista ajaa itävaltalainen Manfred Stole, kuten Sardiniassa – kuka on toinen? ”Neuvottelut ovat vielä kesken, ehkä suomalainen kuljettaja?” sanoo Marc salaperäisesti. Lehdistön käyttöön kuvia on vapaasti käytettävissä osoitteessa: www.mcklein.de. Lisätietoja: Auto-Bon Oy, Risto Immonen, viestintäpäällikkö, puh 0500 459 385

Auto-Bon Oy maahantuo, markkinoi ja myy jälleenmyyjäverkostonsa välityksellä Citroen- DS- ja Peugeot-merkkisiä henkilö- sekä tavara-autoja, niiden varaosia, tarvikkeita ja niihin kytkeytyviä palveluja kuluttajille Suomessa sekä vastaavasti Peugeot-merkin tuotteita Baltiassa. Auto-Bon Oy kuuluu Bassadone Automotive Groupiin ja sen maahantuomien tuotteiden jälleenmyyntiverkosto kattaa koko maan.