Kokenut Al-Attiyah sekä lupaava Neuville täydentävät tiimiä

Citroën Racingin alaisuudessa kilpailevat myös Dakar-rallin voittaja ja rallin tuotantoautojen maailmanmestari Qatarin Nasser Al-Attiyah sekä rallin IRC-sarjassa viime vuonna lupaavia otteita esittänyt nuori belgialaiskuljettaja Thierry Neuville. Kaksikko saa alleen tehtaan Citroën DS3 WRC –autot, joilla tiimin ykköskuljettajat Sébastien Loeb sekä Mikko Hirvonen myös kilpailevat.

Qatarin Nasser Al-Attiyah on yksi viime vuosien rallin MM-sarjan vakionimistä. Qatarilaisen merkittävin yksittäinen saavutus on vuoden 2011 Dakar-rallin voitto, vaikka jo kaudella 2006 hän ajoi rallin MM-sarjassa tuotantoautojen maailmanmestariksi. Kaudesta 2004 MM-sarjassa kilpaillut Al-Attiyah on urallaan osallistunut kaikkiaan 46 MM-osakilpailuun.

Al-Attiyah on myös seitsenkertainen Lähi-Idän rallimestari ja maailmanluokan haulikkoampuja, joka edustaa maataan myös ensi kesänä Lontoon Olympiakisoissa. Olympia-areenoilla hänen paras sijoituksensa on Ateenassa vuonna 2004 saavutettu skeetin neljäs sija. Samassa sarjassa Suomen Marko Kemppainen nappasi tuolloin hopeaa. Al-Attiyahin kartanlukijana toimii italialainen Giovanni Bernacchini.

- Olen erittäin iloinen siitä, että liittyessäni Citroën Racingin vahvuuteen sekä haaveeni että urheilulliset tavoitteeni täyttyvät samalla kertaa. On aikaista lähteä asettelemaan tavoitteita, mutta uskon saavuttavani hyviä tuloksia etenkin Kreikan Akropolis-rallin kaltaisissa ralleissa tai pidemmissä ralleissa, kuten tulevassa Argentiinan MM-rallissa, Ruotsista alkaen täyden kauden Citroënilla ajava Al-Attiyah ennustaa.

Odotukset Neuvillen suhteen korkealla

Citroën Racing on vuosien varrella panostanut vahvasti nuorten kuljettajien koulutukseen ja valmennukseen. Kuljettajat, kuten Sébastien Loeb tai Sébastien Ogier, ovat läpikäyneet Citroënin rallikoulun ja tänä vuonna vastaavan mahdollisuuden saa rallin IRC-sarjassa viime kaudella säväyttänyt 22-vuotias belgialaiskuljettaja Thierry Neuville, joka ajaa yhdeksän MM-rallia Citroën DS3 WRC –kalustolla.

Citroën Racing on jo pidempään seurannut Neuvillen kehitystä. Vuonna 2009 hän voitti Belgian Citroën Racing Thophyn ja kaudella 2010 hän kilpaili Juniorien MM-sarjassa Citroën C2 S1600 –kalustolla. Viime kaudella Neuville voitti Peugeotilla rallin IRC-sarjassa muun muassa legendaariset San Remon sekä Korsikan rallit.

Neuvillen ajo-ohjelmaan kuuluvat Monte Carlon, Ruotsin, Meksikon, Portugalin, Kreikan, Argentiinan, Suomen, Saksan sekä Iso-Britannian MM-osakilpailut. Hänen kartanlukijanaan toimii maamies Nicolas Gilsoul.

- Siitä lähtien, kun pääsin ensimmäisen kerran testaamaan Citroën DS3 WRC-autoa, olen unelmoinut ajavani kilpaa sillä. Nyt tuo unelma toteutuu ja sitä on vieläkin vaikea uskoa todeksi. Olen astunut urallani yhden askeleen ylöspäin ja olen ylpeä Citroën Racingin antamasta mahdollisuudesta. Teen kaikkeni, jotta olen heidän luottamuksensa arvoinen, Monte Carlosta kautensa aloittava Neuville lupaa.