PSA Peugeot Citroën rakentaa autotehtaan Venäjälle

PSA Peugeot Citroën jatkaa CAP 2010 kehitysohjelmansa mukaista kasvuaan. Yhtiö on ilmoittanut Venäjän viranomaisille aikeestaan rakentaa autotehdas Kalugaan, 180 kilometriä lounaaseen Moskovasta.

Tuotannon on tarkoitus alkaa vuonna 2010 ja uudella tehtaalla valmistetaan keskikokoisia malleja, jotka kattavat tällä hetkellä lähes 60 prosenttia Venäjän automarkkinoista.

Uusi investointi on keskeinen osa PSA Peugeot Citroënin kehitysstrategiaa Venäjällä, joka on tällä hetkellä yksi maailman nopeimmin kasvavista automarkkinoista. PSA Peugeot Citroënin tavoitteena on myydä 100 000 Peugeotia ja Citroënia vuonna 2010 ja kasvattaa myynti 300 000 autoon vuodessa.

Lisätietoja:
Riitta Luomala, viestintäpäällikkö, Maan Auto Oy/Peugeot, puh. 010 348 1202, GSM 0400 431 303, riitta.luomala@peugeot.fi
Risto Immonen, viestintäpäällikkö, Auto-Bon Oy/Citroën, puh. 010 569 7225, GSM 0500 459 385, risto.immonen@veho.fi

Auto-Bon Oy maahantuo, markkinoi ja myy jälleenmyyjäverkostonsa välityksellä Citroen- DS- ja Peugeot-merkkisiä henkilö- sekä tavara-autoja, niiden varaosia, tarvikkeita ja niihin kytkeytyviä palveluja kuluttajille Suomessa sekä vastaavasti Peugeot-merkin tuotteita Baltiassa. Auto-Bon Oy kuuluu Bassadone Automotive Groupiin ja sen maahantuomien tuotteiden jälleenmyyntiverkosto kattaa koko maan.