• Auto-Bon Oy/

Sébastien Loeb etenee viime vuoden tahdissa - Citroën Xsara WRC:llä neljä kuljettajaa Sardiniassa

Ensi viikonloppuna ajettavassa Sardinian MM-rallissa nähdään neljä Xsara WRC:tä. Citroën Sportin autoja ajaa tuttu parivaljakko Sébastien Loeb ja Francois Duval. Yksityistalli Kronos Racing on ilmoittanut kisaan itävaltalaisen Manfred Stohlin ja Suomen Juuso Pykälistön.

Viime vuoden MM-kalenterissa syksyyn sijoitettu Sardinian osakilpailu sai runsaasti kritiikkiä kuljettajilta. Kritiikin kohteena ei ollut ajankohta vaan odotettua huonommassa kunnossa olleet tiet. Kuulalaakerisoralla kuorrutetut pikataipaleet koituivat muun muassa tuolloinkin Citroënilla kisaan osallistuneen Juuso Pykälistön kohtaloksi, kun tämä suistui tieltä rallin alkuvaiheessa. Citroën Sportin tunnelmat olivat silti positiiviset, sillä tehdaskuljettajat Sébastien Loeb ja Carlos Sainz menestyivät erinomaisesti. ”Toinen ja kolmas sija tekivät hyvää matkalla kohti tuplamestaruutta. Tänä vuonna on kyseessä ikään kuin uusi ralli, sillä lähes 80 prosenttia pikataipaleista on uusia. Kuljettajien palautteeseen on reagoitu”, tallipäällikkö Guy Fréquelin sanoo. Citroën Sport testasi Xsara WRC:tä tämän vuoden rallia varten Sardiniassa Loebin, Francois Duvalin ja hyvänä säätöjen löytäjänä tunnetun Pykälistön johdolla maaliskuun lopussa. Uusien erikoiskokeiden suuren määrän takia varsinaiset kisasäädöt joudutaan etsimään kuitenkin vasta viimeisen kolmen tunnin harjoitusjakson aikana torstaina. Citroën lähtee Sardiniaan erinomaisista asemista. Loeb toi viime rallista Uudesta-Seelannista täydet kymmenen pistettä ja Duval sijoittui neljänneksi. Samalla Loeb nousi toiseksi vain pisteen päähän sarjaa johtavasta Petter Solbergista. ”Minulla oli viime vuoden Uuden-Seelannin rallin jälkeen yhtä paljon pisteitä kuin nyt ja olin saanut ne täsmälleen samalla tavalla kuin nyt – kahdella voitolla ja yhdellä neljännellä sijalla. Olin myös tuolloin pisteen päässä johtajasta”, Loeb hymyilee ja toivoo tämän olevan enteellistä. Lisätietoja: Risto Immonen, viestintä, puh 0500 459 385 Copyright free photos available for the press from: www.citroen-presse.info Citroën Sportin internetsivut: http://com.en.sport.citroen.com/