Täysin uusi Citroën Berlingo tarjoaa tilaa ja mukavuutta

Citroën Berlingo nostaa luokassaan monikäyttöisyyden ja mukavuuden uudelle tasolle. Uutuutta valmistetaan sekä henkilö- että pakettiautona.

Vuonna 1996 Citroën esitteli uudenlaisen pakettiauton ja tilavan perhe-auton, Berlingon. Sitä on valmistettu yhdessätoista vuodessa 1,76 miljoonaa kappaletta ja vuodesta 2003 lähtien Berlingo on ollut segmentissään ylivoimainen markkinajohtaja Euroopassa (leisure activity vehicle segment).

Uusi Berlingo henkilöautona

Berlingo on kasvanut, sillä se on tehty C4 Picasson perusrakenteelle. Ratkaisu kertoo myös tulevan mallin mukavuudesta ja ajo-ominaisuuksista. Uusi Berlingo täyttää käyttäjien lisääntyneet vaatimukset myös monikäyttöisyyden ja varustelun suhteen.

Varustelu on nostettu samalle tasolle uusimpien henkilöautojen kanssa. Kuljettajan on helppo löytää hyvä ajoasento, sillä ohjauspyörässä on sekä korkeus- että etäisyyssäätö. Monikäyttöisyyttä helpottavat kolme erillistä irrotettavaa takaistuinta ja kevyiden tavaroiden lastauksessa auttaa erikseen takaluukusta aukeava takaikkuna.

Uutuuden turvallisuudesta kertoo jo perusrakenne, sillä C4 Picasso saavutti Euro NCAP:n törmäystestillä täydet viisi tähteä. Lisäksi uuteen Berlingoon on saatavissa monipuolinen turvavarustus, kuten ESP-ajonvakautus ja mäkilähtöavustin.

Berlingo tulee myyntiin myös ympäristöystävällisenä Airdream-versiona. Tässä mallissa on 110-hevosvoimainen hiukkassuodattimella varustettu HDI-moottori.

Uusi Berlingo tavara-autona

Kasvanut Berlingo on entistä monipuolisempi myös tavara-autona. Sen tavaratila on 3,3 kuutiometrin suuruinen ja kantavuus on suurimmillaan 850 kiloa. Tavaratilalla on pituutta 1,8 metriä ja sinne mahtuu kaksi Euro-lavaa. Extenso® ohjaamolla varustettuna tavaratilaan voi lastata jopa kolmen metrin pituisia esineitä, jolloin tavaratila on 3,7 m3:n vetoinen. Tässä versiossa edessä on istuinpaikat kolmelle.

Berlingon myötä Citroën on uudistanut koko tavara-automallistonsa. Yhdessä uuden Jumperin, uuden Jumpyn ja pienen Nemon kanssa, Citroën tarjoaa nyt erinomaisen, taloudellisen kuljetusvaihtoehdon aina 2,5 kuutiometristä 17 kuutiometriin ja kahden tonnin kantavuuteen.

Uusi Berlingo tulee myyntiin vuoden 2008 toisella puoliskolla.

Lisätietoja: Auto-Bon Oy, Risto Immonen, viestintäpäällikkö, puh 010 569 7225

Median edustajat voivat rekisteröityä Citroënin kansainvälisille lehdistösivuille osoitteessa www.citroen-press.com. Sivuilta löytyy muun muassa kuvia sekä tehtaan tiedotusmateriaalia.