Uudistunut Citroën C3 hymyilee leveämmin

Maailman laajuisesti eniten myyty Citroën-malli, vuodesta 2002 jo lähes 3 miljoonan auton yhteistuotantoon yltänyt C3, uudistuu hienovaraisesti. Näkyvin muutos on suoritettu piirtämällä etuosan muodot uudelleen. Tuloksena on leveämmin hymyilevä ja kooltaan suurempien mallien kanssa enemmän sukunäköinen uusi Citroën C3.

Huomiota herättäviä ominaisuuksia tarjoava Citroën C3 henkii uuden muotoilun kautta entistä enemmän positiivisuutta. Uusien linjojen myötä Confort- ja Exclusive- varustetasoissa LED-päivänajovalot ovat vakiona. Takaa katsottaessa mallimuutoksen huomaa kaikissa varustetasoissa uudistuneista takavalojen umpioista. Uudistuneeseen Citroën C3:een on nyt lisävarusteena saatavissa myös peruutuskamera ja monipuolinen suurella näyttöruudulla varustettu eMyWay-navigointi.

Valoa

Uusittu C3 tarjoaa edeltäjänsä tapaan ainutlaatuisen ja innovatiivisen 1,35 metrin mittaisen Zenith-tuulilasin. Tarjolla on panoraamanäkymä, ikään kuin kuljettaja ajaisi moottoripyörällä. Zenith -tuulilasi näyttää väylän aivan uudenlaiseen autoiluelämykseen suomalla matkustajille enemmän näkyvyyttä ja valoa.

Suunnittelijat ovat käyttäneet paljon luovuutta kehitellessään 5-paikkaisen hatchbackin modernia rakennetta, joka erottuu joukosta älykkäällä tilankäytöllään. Korkea istuma-asento helpottaa käyttöä ja oikealta sisäänvedetty kojelauta vapauttaa tilaa etumatkustajan jaloille. Tämä ovela etu mahdollistaa matkustajan istuimen siirtämisen 8 cm edemmäksi kuin kuljettajan istuimen, jolloin takamatkustaja saa lisää jalkatilaa. Lisätila on mukavaa myös kun lastenistuin asennetaan takaistuimen oikealle reunalle. Hyvän matkustamotilan lisäksi tarjolla on monikäyttöinen 300 litran tavaratila.

Vähemmän päästöjä

Uudistunut Citroën C3 saapuu markkinoille kolmen bensiini- ja kahden dieselmoottorin valikoimalla. Päästöarvoiltaan pienin bensiinimoottori on 1,0- litrainen 3-sylinterinen PureTech VTi 68-moottori, jonka CO2-päästö on 99 g/km. Keskimmäinen kolmesta bensiinimoottorista on samaan uuteen PureTech-moottoriperheeseen kuuluva VTi 82, jonka CO2-päästöarvo on 104 grammaa. Kolmas bensiinimoottori, nelisylinterinen VTi 120, on tarjolla automaattivaihteiston kanssa.

Malliston molemmat dieselmoottorit, e-HDi 70 ja e-HDi 92 on varustettu CO2-päästöjä leikkaavalla Citroënin toisen sukupolven Stop&Start-mikrohybridivarustuksella. Järjestelmä on omassa luokassaan markkinoiden edistyksellisin: StARS-käynnistingeneraattorissa yhdistyvät latauslaitteiston ja käynnistinmoottorin toiminnot. Käynnistyminen tapahtuu generaattorin, eli kansanomaisesti laturin, hihnan välityksellä. Tämä takaa hienostuneen, äänettömän ja nopean toiminnan. Citroënin mikrohybridi toimii myös useiden kilpailijoidemme järjestelmiä paremmin kylmissä olosuhteissa. Se on aktivoituna vielä 15 pakkasasteessa. Dieselmoottoreiden CO2-päästöt sijoittuvat tehosta ja auton varustetasosta riippuen haarukkaan 87 – 98 g/km.

Kolmen vuoden aikana Citroën C3-malliston polttoaineen kulutus ja sitä kautta CO2-päästöt ovat pienentyneet merkittävästi: bensiinimoottoreiden pienin päästö on nyt 99 g/km, kolme vuotta sitten se oli 134 g/km. Dieselmoottoreissa pienin päästö on nyt 87 g/km, kolme vuotta sitten se oli 99 g/km.

Uudistuneen Citroën C3-malliston hinnat alkavat VTi 68 Attraction-mallin verollisesta kokonaishinnasta 13 997,69 €, ilman paikkakuntakohtaisia toimituskuluja. Suosituimmaksi ennakoidun VTi 82 Confort-mallin verollinen kokonaishinta ilman paikkakuntakohtaisia toimituskuluja on 16 397,09 €. Confort-vakiovarusteisiin kuuluvat mm. ilmastointi, nahkakehäinen ohjauspyörä, tasanopeudensäädin, nopeudenrajoitin ja ESP- ajovakaudenhallintajärjestelmä.

GSM +358 400 210 490