• Auto-Bon Oy/

Viikonloppuna ajettavassa Monte Carlon MM-rallissa Citroën Xsara WRC:llä ajavan Sebastien Loebin kiusana on samat kilpakumppanit

MM-rallin tuplamestari Sebastien Loeb sanoo, että hän odottaa aikaisempien maailmanmestareiden Marcus Grönholmin ja Petter Sohlbergin olevan pahimmat kilpailijat kuljettajien rallin MM-kruunusta kilpailtaessa vuonna 2006.

Vaikka Citroën Sport pitää vuoden tauon MM-ralleissa on merkillä kuitenkin kaikki mahdollisuudet voittaa MM-rallin tuplamestaruus myös vuonna 2006. Kolme Citroën Xsara WRC –ralliautoa on vuokrattu belgialaiselle Kronos Racing –tiimille. Kaksi niistä on maalattu Kronos Total Citroën World Rally Teamin väreihin, kuljettajina Sebastien Loeb ja Xavier Pons. Nuori ranskalainen Sebastien Loeb voitti viime vuonna ennätykselliset 10 osakilpailua ja hakee nyt neljättä peräkkäistä voittoa Monte Carlo rallista. Loeb myönsi kuitenkin, että Solberg ja Grönholm tulevat antamaan kovan vastuksen tässä asfalttirallissa. ”Aina samat kilpakumppanit, he ovat kovimmat vastustajani taistellessa vuoden 2006 maailmanmestaruudesta. Uusien sääntöjen myötä olemme kuitenkin hieman epävarmoja. Olemme valmiit, mutta onko joku toinen tiimi tehnyt parempaa työtä?” hän kysyy. 31-vuotiaan Loebin tähtäimessä on tänä vuonna myös ennätyksiä, hän on vain kuuden osakilpailuvoiton päässä Carlos Sainzin 26 osakilpailun ennätysmäärästä ja pääsemässä tasoihin Tommi Mäkisen neljää perättäistä Monte Carlo voittoa. ”En ajattele sitä” Loeb sanoi mahdollisuudesta saavuttaa Tommi Mäkisen neljää Monte Carlon voittoa. ”Teen työni niin hyvin kuin osaan ja otan rallien osakilpailut yksi kerrallaan. Jos voisin valita ennätyksen, valitsisin Sainzin ennätyksen lyömisen. Ensisijainen tavoitteeni on kuitenkin säilyttää kuljettajien MM-titteli. Rallye Automobile Monte Carlo ajetaan Monacon ympäristössä 20.-22.1.2006, seuraavana on vuorossa Uddeholm Swedish Rally, 3.-5.2.2006. Lisätietoja, Auto-Bon Oy, Risto Immonen, viestintäpäällikkö, p. 010 569 7225 www.kronosracing.com