Kiinalais-suomalainen yhteistyö kehittää terveysalan keinoälyä

Report this content

Tutkimus keinoälyn ja koneopin hyödyntämiseksi terveysalalla aloitetaan Kiinassa suomalaisen sairaalan ja IT-yrityksen yhteistyöllä.

Chengdussa allekirjoitettiin tammikuun 16. päivänä Memorandum of Understanding Sino-Finnish Medical AI Innovation and Research Centre-tutkimuskeskuksen perustamiselle. Allekirjoitusseremonia pidettiin Sichuan Provincial People’s Hospital-sairaalassa. Vieraina olivat muun muassa Suomen Kiinan-suurlähettiläs sekä Sichuanin provinssin ulkomaisten asioiden osaston johtohenkilöitä.

Lääketieteellisen tutkimuskeskuksen rakentavat yhdessä Sichuan People’s Hospital, Eksote ja Avaintec.  Hanke toteutetaan tiiviissä yhteistyössä Kiinan ja Suomen välillä.

Tutkimuskeskus tutkii ja kehittää keinoälyn ja koneopin teknologiaa parantaakseen lääketieteellistä diagnosointia, hoitoa ja ennaltaehkäisyä. Tavoitteena on tuottaa kokonaisvaltaisia ja järjestelmäriippumattomia ratkaisuja.

Lisätietoja:

Sichuan Provincial People’s Hospital on yksi Sichuanin provinssin suurimmista sairaaloista, palvellen vuosittain 3,8 miljoonaa potilasta. Sairaala omistaa Länsi-Kiinan suurimman hätäkeskuksen.

Eksote (Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiiri) on Itä-Suomen suurin sairaala, joka on edelläkävijä terveysalaa edistävän teknologian soveltamisessa.

Avaintec Oy on tietoturvallisten data management-ratkaisujen markkinajohtaja Suomessa. Yrityksellä on yli 20 vuoden kokemus tiedonhallinnasta terveysalalla.

Pekka Kuosmanen
CEO; Avaintec Oy
pekka.kuosmanen@avaintec.com

Eddie Ma
Country Manager, China; Avaintec Oy
+86 186 1120 3359
eddie.ma@avaintec.com

Avaintec on ketterä edelläkävijä. Olemme tuottaneet sähköisiä allekirjoituksia ja tietoturvallisia data management-ratkaisuja jo yli 20 vuoden ajan. Digitaaliset toimintamallimme tarjoavat asiakkaillemme säästöjä, sujuvampia työskentelytapoja sekä parempia käyttäjäkokemuksia.